فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

ترشک گیاهی غنی از ویتامین C در درمان برخی ناراحتی ها و جبران کمبود ویتامین C در بدن مفید است.
 ترشک ایرانی گیاهی متعلق به خانواده علف هفت بند است که برخی منابع طب گیاهی آن را حماض نامیده‌اند. برگ‌های آن ترش مزه است، ساقه آن برافراشته و گل ها در ساقه گل دهنده پراکنده‌اند. در ترشک پتاسیم اگزالات و تارتاریک اسید وجود دارد همچنین وجود سدیم‌، پتاسیم، کلسیم و فسفر در ترکیبات آن گزارش شده است.


ترشک ایرانی در بیشتر مناطق گسترش دارد اما هنوز بعنوان گیاه دارویی شناخته شده نیست و در اغلب روستاهای منطقه قائنات می توان آن را مشاهده کرد‌ در میان عشایر مرسوم است که از دانه‌های این گیاه استفاده می کنند. طریقه استفاده آن هم به این ترتیب است که دانه‌های این گیاه را می‌کوبند و پس از مرطوب کردن در محل درد و مفاصل می گذراند و نقش مسکن را ایفا می کند. همچنین در ناراحتی های ادراری و کلیوی و اسهال خونی کاربرد دارد.

 گیاه ترشک منبع ویتامین C است پس کسانی که کمبود ویتامین C دارند این گیاه می‌تواند برای آنها منبع ویتامین C باشد علاوه بر آن این گیاه آهن و فسفر کافی هم دارد‌.

 این گیاه دارویی اشتهاآور و تصفیه کننده و هضم‌کننده بسیار خوبی است و بخاطر تصفیه‌کنندگی برای کسانی که دارای جوش‌های موضعی و پوستی هستند مفید است.

باید مد نظر قرار گیرد این دارو به علت داشتن اسید اکسولید نباید زیاد به طور مداوم مصرف شود چون برای مثانه و کلیه می تواند مضر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گیاه ترشک،‌ منبعی غنی برای جبران ویتامین C بدن
گیاه ترشک،‌ منبعی غنی برای جبران ویتامین C بدن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.