فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

تجویز عمل حجامت باید توسط پزشک متخصص طب سنتی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران: دکتر سید مهدی میز غضنفری، متخصص فیزیولوژی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه حجامت یکی از روشهای پیشگیری و درمان در طب سنتی است، افزود: البته باید توجه داشت چنانچه تجویز انجام عمل حجامت و همچنین چگونگی، تعداد دفعات آن توسط پزشکی که دارای تخصص طب سنتی است صورت گیرد می‌تواند فوائد لازم را به همراه داشته باشد.


مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در صورتی که حجامت توسط افراد ناآگاه و غیر متخصص تجویز و انجام شود ممکن است عواقب و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

دکتر میر غضنفری در ادامه افزود: عمل حجامت برای افراد سرد مزاج که دارای فشار خون پایین هستند توصیه نمی‌شود و بیشتر برای افرادی با مزاج گرم که ممکن است دارای علائمی همچون حرارت بالای بدن، پوست جوش دار، خارش و همچنین تلخی دهان و خونریزی لثه، خون دماغ هستند، توصیه می‌شود و این افراد از فوائد عمل حجامت بر بدن، بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

این پزشک در تشریح خواص حجامت گفت: عمل حجامت به پاکسازی خون، خون‌سازی و تقویت سیستم انعقاد خون در بدن کمک می‌کند و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است و در برخی موارد باعث کاهش درد در بدن می‌شود و در مواردی به طور غیر مستقیم به از بین بردن عوارضی مانند موهای زائد بدن نیز کمک می‌کند.

حجامت برای سلامتی مفید است یا مضر؟
حجامت برای سلامتی مفید است یا مضر؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.