١٢/٢/١٤٤٢ --- 9/30/2020 --- ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
کاشت و پرورش درخت لیمو ترش
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  63  نفر
بازدید امروز :  1206  بازدید
بازدید دیروز :  17532  بازدید
تبلیغات متفرقه
غذاهای گیاهی و گیاه خواری >> 7 غذایی که با التهاب و چربی شکم می‌جنگند
 

7 غذایی که با التهاب و چربی شکم می‌جنگند

 
ادویه‌جات، از جمله سیر، زردچوبه، دارچین، زنجبیل و فلفل تند، دارای قابلیت های کاهش التهاب قوی، هستند.

اِلتِهاب یک پاسخ فیزیولوژیک در برابر آسیب واردشده یا تخریب و محرک‌های گوناگون مانند عفونت و زخم‌های بافتی می‌باشد.التهاب نوعی پاسخ موضعی بدن است که به دنبال خراش، بریدگی، سوختگی و یا هر نوع آسیب بافتی دیگر بروز می‌کند و باعث تورم، قرمزی، گرمی و خارش محل آسیب دیده می‌شود.

 

عوامل ایجادکننده التهاب می‌توانند میکروبیولوژیکی (باکتری، ویروس، قارچ) ، شیمیایی (مواد حساسیت‌زا و ...) و یا جسمانی (گرما، پرتوهای یون‌ساز، پرتوهای فرابنفش و ...)باشند. التهاب‌ها هم‌چنین ممکن است در پی واکنش‌های خودایمن بدن ایجاد شوند. در واقع بدن می‌کوشد از طریق التهاب عوامل آسیب‌زننده را برطرف کند و آسیب را ترمیم نماید.

 

عارضه التهاب به عوامل مختلف از جمله بیماری قلبی و سرطان ارتباط داده شده ‌است. داروهای ضد التهاب در فعالیت آنزیم‌هایی که موجب التهاب و تورم می‌شوند تاثیر می‌گذارد.

 

    خواص مصرف غذاهای ضد التهاب

مصرف منظم غذاهای ضد التهابی،اگر به همراه کاهش مصرف غذاهای مسبب التهاب باشند،به کاهش التهاب در بدن و عواقب سلامتی طولانی مدت مرتبط با آن کمک می‌کند.

 

هنگامی که التهاب تحت کنترل است، نه تنها به شما کمک می‌کند که انرژی بیشتر و به طور کلی احساس بهتری داشته باشید ،بلکه کاهش وزن و چربی شکم را نیز آسان می‌کند.

 

 سعی کنید مصرف غذاهای ضد التهاب را ، در برنامه غذایی‌ روزانه‌تان بگنجانید. مصرف هرچه بیشتر این غذاها،التهاب موجود در بدنتان را کاهش می‌دهد.

 

   مواد غذایی و مغذی ضد التهاب:

  1)میوه وسبزیجات

  میوه‌ها و سبزیجات بهترین تغذیه برای شما هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، از آسیب رساندن مولکول‌های ناپایدار به سلول های سالم جلوگیری می‌کنند.


 

  همه میوه ها و سبزیجات، با توجه به مواد مغذی و فیبرشان ، به مبارزه با التهاب مزمن کمک می‌کنند.بنابراین روزانه مقدار کافی از این منابع غنی از مواد مغذی، بخورید. یعنی بهتر است روزانه 9-5 وعده میوه وسبزی بخورید.

 

  میوه و سبزیجات تازه مقوی‌تر از انواع دیگر است. پس سعی کنید از نوع تازه آن‌ها استفاده کنید.

 

  برخی از میوه ها و سبزیجات با خاصیت ضد التهابی فوق العاده مانند: سیب، انواع توت ها، کلم بروکلی، قارچ، پاپایا، آناناس و اسفناج

 

  2)چای سبز

  چای سبز، حاوی ترکیبات فعالی از جمله پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می‌باشد، که آنتی اکسیدان های قوی محسوب می شوند .این نوشیدنی به کاهش التهاب و کوچک کردن کمر کمک می‌کند.

 

  فلاونوئیدها در این چای دارای خواص ضد التهابی طبیعی هستند.

  ترکیب EGCG ) اپی گالوکاتچین گالات ( موجود در چای سبز به کاهش چربی بدن کمک می‌کند،این ترکیب EGCG همچنین با غیر فعال کردن میتوکندری سلول های سرطانی، باعث نابودی این سلول ها می شود و نقش ضد سرطانی نیز دارد.

 

  پلی فنول موجود در برگ چای سبز نیز باعث کاهش وزن می شود.

 تحقیقات نشان داده است که چای سبز دارای ترکیباتی است که موجب اکسیداسیون چربی می شود .

 

   3) چربی های اشباع نشده

  این چربی ها برای سلامت قلب مناسب هستند و به بالا بردن سطح HDL-کلسترول سالم و به طور کلی کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. منابع بزرگ این چربی‌ها عبارتند از: روغن زیتون، بادام و آووکادو.

 

  4)اسید چرب امگا3

تحقیقات نشان داده است که یک رژیم غذایی با درصد بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و درصد کمی از اسیدهای چرب امگا 6 با کاهش التهاب مرتبط است.

 منابع غذایی امگا3 شامل: گردو، بذر کتان، ماهی چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلای دریاچه و یا ماهی تن و غذاهای دریایی

  اگر طعم ماهی را دوست ندارید و نمی‌توانید ماهی بخورید،مکمل روغن ماهی، مصرف کنید.

 

   5) ادویه‌جات

    ادویه‌جات ، از جمله سیر، زردچوبه، دارچین، زنجبیل و فلفل تند، دارای قابلیت های کاهش التهاب قوی، هستند. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است،این ادویه‌جات را به وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید.

 

 6)آب

  آب کافی در بدن برای خروج سموم التهاب زا از بدن ضروری است. 64 اونس آب در روز بخورید.البته به یاد داشته باشید،به ازای هر 30 دقیقه ورزش، 8 اونس آب بیشتر بخورید. 

 

 7)غلات سبوس‌دار

این نوع غلات، غنی از فیبر هستند و به کنترل پاسخ انسولین در بدن شما کمک می‌کند.غلات سبوس‌دار همچنین غنی از ویتامین B می‌باشند و این محتوای بالای ویتامین B به کاهش هورمون های التهابی در بدن(homocysteine  )، کمک می کند.

غلات سبوس دار غنی از فیبر مانند: جو دوسر، کوینولا، جو، گندم و برنج قهوه ای



مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
Instagram Nargil
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت