فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به سرمای زودرس فصل زمستان کشاورزان از فرصت باقی‌مانده برای بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، «علی اکبری» اظهار کرد: از اول آذرماه بیمه محصولات باغی آغاز شده و تا آخر دی‌ماه ادامه دارد که به‌خاطر احتمال بروز سرمازدگی‌ها و خسارت‌های غیرمترقبه، باغداران می‌توانند از فرصت باقی‌مانده نسبت به بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

وی افزود: در سال 94-93 در مجموع 20 هزار و 800 هکتار از محصولات باغی استان بیمه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت باغ‌های بارور استان را در مجموع 65هزار و 800 هکتار برآورد کرد که با توجه به سطح بیمه محصولات باغی استان تقریباً 30 درصد تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان سطح از بیمه محصولات باغی استان با برنامه تعیین شده فاصله دارد اما قابل قبول است و کشاورزان باید ضمن تقویت باغ و کنترل آن در مقابل سرمازدگی هم‌چنین به بیمه محصولات باغی خود نیز اهتمام ورزند.

اکبری از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست تا مدت زمان بیمه محصولات باغی را افزایش دهند تا کشاورزان بتوانند برای بیمه محصولات باغی اقدام کنند.

وی هم‌چنین بر ضرورت پرداخت غرامت محصولات باغی بخصوص در محصول انگور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تأکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این‌که صندوق بیمه محصولات کشاورزی باغ‌های انگور با عملکرد بالای 21 تن در هکتار را در تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: باغ‌های مناسبی از انگور در سطح استان وجود دارد که بیش از 21 تن عملکرد دارد که با توجه به اینکه استان قزوین قطب مهم تولید انگور کشور است این باغ‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.