فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: سرکه سیب جریان خون را تسهیل می کند. اگر کمی سرکه سیب را روی خون مردگی به آرامی ماساژ دهید، خون جمع شده زیر پوست از بین می رود.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ کبودی پوست که به هماتوم نیز موسوم است، به خاطر تجمع خون زیر لایه سطحی پوست در پی کوفتگی یا ضربه در یکی از قسمت های بدن ایجاد می شود. همه ما این کبودی ها تجربه کرده ایم و می دانیم که چه دردی دارد. پس چند راهکار مؤثر برای بهبود را معرفی می کنیم.

  • یخ

رایج ترین ماده ای که برای کبودی و ضرب دیدگی استفاده می شود، یخ است. این راهکار واقعا مؤثر است زیرا سرما باعث انقباض رگ های خونی شده و التهاب را کاهش می دهد. به علاوه، ورم قسمت آسیب دیده را تسکین داده و مانع از ایجاد کبودی می شود. باید بلافاصله پس از ضربه، یخ را روی آن قسمت گذاشت.

  • نمک

برای بهبود کبودی می توانید از نمک نیز استفاده نمایید. لایه ای نمک را روی موضع آسیب دیده بگذارید تا مایع میان سلولی را جذب کند که در نتیجه التهاب و درد را کاهش می دهد.

  • پیاز

ترکیبی به نام آلیناس که موجب بروز اشک در زمان خرد کردن پیاز می شود، می تواند جریان لنفاوی را تحریک کرده و مانع از تجمع خون به شکل کبودی شود. اگر دچار ضرب دیدگی شدید حتما از پیاز کمک بگیرید.

  • سرکه سیب

روی گاز استریل کمی سرکه سیب بریزید و روی خون مردگی بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. به این ترتیب جریان خون در سطح پوست تسریع شده و خون زیر پوست برطرف می گردد.

آلوئه ورا خواص ضد التهاب بسیار مؤثری دارد که برای انواع ضرب دیدگی و آسیب به خصوص سوختگی ها مفید است. مقداری از ژل آلوئه ورا را روی موضع آسیب دیدگی بگذارید تا مانع از تغییر رنگ پوست شود. اگر آلوئه ورا به شکل یخ استفاده شود، علاوه بر کاهش التهاب به تسکین درد نیز کمک می کند.

  • جعفری

اگر قسمتی از پوست ضربه دید، چند برگ جعفری را خرد کنید و روی آن بگذارید. جعفری خواص مسکن و ضد التهاب دارد که در بهبود درد مؤثر است. این سبزی معطر همچنین برای کاهش تورم مفاصل نیز استفاده می شود.

  • سیر

سیر نیز ماده ای بی نظیری برای بهبود کبودی است زیرا قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. گذاشتن کمی عصاره تازه سیر روی موضع ضرب دیده، به ترمیم بافت کمک می کند. البته سیر برای سلامتی بسیار ارزشمند است.

  • سیب زمینی

سیب زمینی فوایدی دارد که به حفظ وضعیت خوب سلول ها کمک می کند و درد و التهاب را کاهش می دهد. یک حلقه کوچک از سیب زمینی را روی کبودی پوست به مدت چند دقیقه بگذارید

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

بهترین ترفندهای طبیعی برای بهبود " کبودی"
بهترین ترفندهای طبیعی برای بهبود " کبودی"

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.