فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان، کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، علی اکبری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به اینکه 30 آذر پایان بیمه محصولات کشاورزی زراعی پاییزه است و بر طبق پیش بینی های هواشناسی، اقلیم سردی در سال زراعی جاری در استان حاکم خواهد بود، کشاورزان باید سریع تر محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.
وی اظهارکرد: در سال زراعی جاری 35 هزار و 150 هکتار از محصولات کشاورزی پاییزه استان بیمه شده که از این میزان چهار هزار و 900 هکتار گندم آبی، 27 هزار و 400 هکتار گندم دیم، کلزا 350 هکتار، جو آبی دو هزار و یکصد هکتار و جو دیم 400 هکتار است .
اکبری خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه استان نیز در مجموع 176هزار و 800 هکتار است که از این میزان 50 هزار هکتار گندم آبی، 93 هزار هکتار گندم دیم، دوهزار و 100 هکتار کلزا، 28 هزار و 300 هکتار جو آبی و سه هزار و 400 هکتار جو دیم در مزارع کشاورزی استان به زیر کشت رفته است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان از بیمه محصولات کشاورزی زراعی پاییزه نسبت به کشت محصولات زراعی بسیار پایین است که کشاورزان باید ضمن تقویت مزارع و محصولات زراعی خود در مقابل سرما، آفات و بیماریها همچنین بیمه محصولات کشاورزی خود نیز توجه کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه سطح بیمه در محصولات پاییزه بسیار کم است، گفت: یکی از مسایل مهم در بیمه محصولات کشاورزی این است که خطرپذیری استان قزوین نسبت به استانهای همجوار بالا گرفته شده و با توجه به اینکه اقلیم های مختلفی در استان وجود دارد نیاز است تا تعرفه ها و بخش آورده کشاورز کاهش پیدا کند تا سطح بیمه بالا رود.
اکبری از صندوق بیمه کشاورزی خواست، یک بازنگری در بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین انجام شود تا با توجه به شرایط اقلیمی از استانهای پرخطر با ریسک بالا به استان کم خطر با ریسک پایین همانند استانهای همجوار ارتقا پیدا کند.
وی در پایان از کارگزاران و کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی خواست تا با تقویت بدنه کارشناسی بیمه از لحاظ آموزشی، سرعت عمل، بازدید به موقع از محل خسارت و پرداخت به موقع غرامت محصولات کشاورزی کشاورزان را به بیمه محصولات کشاورزی خود ترغیب و تشویق کنند.
استان قزوین دارای 480هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه بیش از چهار میلیون محصولات زراعی و باغی در این استان تولید می شود.

منبع: ایرنا
کشاورزان قزوینی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند
کشاورزان قزوینی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.