فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲         
  


شفقنا زندگی ـ گیاهان و سبزیجات حاوی موادی هستند که برای سلامتی مغز بسیار مفید می باشند .


به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی ؛ تحقیقات جدید نشان داده است که چطور سبزی ها و گیاهان باعث ایجاد سلول های جدید در مغز انسان و افزایش ارتباط میان آن ها می شود . Stevens Rehen و همکارانش از موسسه پژوهش دانشگاه ریودوژانیرو ؛یافته های خود را منتشر کردند .این گروه اظهار داشتند که در فلفل قرمز ؛بابونه و سایر گیاهان و سبزیجات موادی وجود دارد که از طریق آنان می توان برخی اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر، پارکینسون و اسکیزوفرنی و … را درمان کرد.


 همچنین استفاده از آویشن و یا جعفری در کنار غذای خود علاوه بر اینکه عطر و طعم غذایتان را بهتر می کند به بهبود و سلامت مغز نیز کمک شایانی خواهد کرد .برخی از مطالعات نیز بسیاری از مزایای ترکیبات مشتق شده از گیاهان را نشان دادند .همچنین محققان خاطرنشان کردند که ترکیبات موجود در گیاهانی مانند رزماری و پونه کوهی ممکن است به مبارزه با دیابت نوع 2 کمک کند .


مطالعات و پژوهش های گذشته نشان داده بود که فلاونوئیدها (مواد مفید در گیاهان ) در سبزیجات باعث بهبود وضعیت حافظه و یادگیری می شوند و سایر تحقیقات نیز ثابت کردند که این پتانسیل را دارند تا برای حفظ و تقویت عملکرد مغز به کار گرفته شوند .در مطالعه اخیر نیز تاثیرات این مواد بر درمان برخی از بیماری ها و اختلالات عصبی کشف واثبات شد .


گروه تحقیقاتی جدید دریافتند که مواد موجود در سبزیجات توانایی تبدیل به سلول های عصبی را دارا هستند .آنان بیان کردند ارتباطی که مابین سلول های عصبی تازه تشکیل شده برقرار می شود بسیار قوی تر و پیچیده تر است . Stevens Rehen متذکر شد :” ارتباطات قوی بین سلول های عصبی برای عملکرد بهتر مغز، تثبیت حافظه و یادگیری بسیار مهم می باشد “.


تحقیقات بیشتر نشان داده است: مواد مفید موجود در سبزیجات و گیاهان به افزایش شکل گیری نورون ها و بهبود و پیشرفت عملکرد و انعطاف پذیری سیستم عصبی منجر می شود .همچنین این مواد می توانند پیشرفت بیماری هایی چون اسکیزوفرنی، افسردگی ؛آلزایمر ؛ پارکینسون و … را به تاخیر بیندازد و خطرات ناشی از رشد تومور و مشکلات قلبی و عروقی را مختل سازد .


به طور کلی این گروه محقق اظهار امیدواری کردند که این مواد مفید در گیاهان و سبزیجات می تواند به عنوان درمانی جایگزین برای برخی از اختلالات عصبی در آینده باشد .آنان بیان کردند :” فلاونوئیدها به میزان فراوانی در بعضی از غذاها یافت می شود و ما می توانیم ادعا کنیم که یک رژیم غذایی سرشار از فلاونوئیدها ممکن است باعث تشکیل سلول های عصبی در مغز و بهبود پیشرفت عملکرد آن شود “.


منبع :سایت Medical News Today

چگونه با خوردن سبزیجات به بهبود مغز خود کمک کنیم
چگونه با خوردن سبزیجات به بهبود مغز خود کمک کنیم

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.