فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


اصفهان - معاون بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: نمی‌توان محصول گلخانه‌ای را با محصولی که در هوای طبیعی رشد یافته مقایسه کرد اما با توجه به شرایط خشکسالی چاره‌ای جز کشت گلخانه‌‌ای وجود ندارد.

اصغر محسن زاده کرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، در ارتباط با اینکه با توجه به کم‌آبی اصفهان و برنامه جهاد کشاورزی استان برای توسعه کشت‌‌های گلخانه‌ ای آیا می‌توان این محصولات را با یک محصول سالم مورد مقایسه قرار داد، اظهار داشت: اگر محصولات گلخانه‌ای مطابق شیوه‌‌های استاندارد جهانی کشت شود مشکلی برای مصرف ندارند.

وی ادامه داد: البته نمی‌توان محصول گلخانه‌ای را با محصولی که در معرض آفتاب و هوای طبیعی قرار دارد مقایسه کرد اما با توجه به شرایط خاص خشکسالی چاره‌ای به جز روی آوردن به گسترش کشت گلخانه‌‌ای نداریم که البته باید با لحاظ شرایط خاص انجام شود.

معاون بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با مصرف بی‌رویه سموم توسط کشاورزان تاکید کرد: جدای از برنامه‌های مختلفی که جهاد کشاورزی اصفهان برای آموزش به کشاورزان در زمینه میزان مصرف سموم، زمان برداشت محصول برای از میان رفتن اثر سموم مصرف شده، روش‌های مبارزه بیولوژِیک کاشت دقیق مطابق زمان‌‌بندی و توجه به مکان مناسب برای کشت محصول که بازده آن را افزایش می‌دهد، تغییر زمان کشت برخی محصولات در این زمینه کمک کننده است.

تغییر زمان کشت برخی محصولات در کاهش آفات و بیمار‌های گیاهی موثر است

وی با بیان اینکه تغییر زمان کشت برخی محصولات از بهار به پاییزه یکی از اقداماتی است که علاوه بر کاهش مصرف آب در این امر(کاهش سموم و آفات) نیز نقش دارد، ادامه داد: کاهش میزان مصرف سموم به دلیل کاهش آفات و بیماری‌ها در این فصل، از مزایای این تغییر زمان کشت است.

محسن زاده کرمانی با بیان اینکه استفاده از ادوات مناسب برای سم‌پاشی و استفاده از دستگاه های کودکار در راستای پایین آوردن مصرف کودهای شیمیایی در این زمینه موثر است، گفت: استفاده از بذور مقاوم به آفات از دیگر فعالیت‌هایی است که جهاد کشاورزی در این راستا در پیش گرفته است.

فعالیت موسسه تحقیقات آب و خاک برای کنترل کودهای شیمیایی

وی تغییر صنعت تولید کود و استفاده از کودهای ازته با پوشش گوگردی و کند رها شونده و دیر حل شونده در آب را ضروری برشمرد و گفت: موسسه تحقیقات آب و خاک برای کنترل کودهای شیمیایی وارد عمل شده است و تطابق محتوا با برچسب را پیگیری می‌کند.

محصولات گلخانه‌‌ ای را نمی‌‌توان با کاشت در هوای آزاد مقایسه کرد
محصولات گلخانه‌‌ ای را نمی‌‌توان با کاشت در هوای آزاد مقایسه کرد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.