فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  


رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در منازل کاشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسین زینلی در کارگاه آموزشی «گیاهان دارویی در منزل» با تأکید بر اینکه ورود گیاهان به عرصۀ زندگی به‌عنوان یکی از راهکارهایی که در جامعۀ فعلی و صنعتی باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: پرورش هر گیاه در منزل در درجۀ نخست ارزش نهادن به آن است چراکه با لمس کردن انسان به آرامش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از گیاهان زینتی که در خانه یا در فضاهای سبز یا پارک‌های شهری رشد می‌کنند خواص دارویی متعددی دارند که می‌تواند اثر دارو بخش برای برخی بیماران باشد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان، شناخت گیاهان دارویی، پرورش دادن آن‌ها، انرژی درمانی برخی از گیاهان را از جمله موارد حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با بوئیدن، نگاه کردن و نوشیدن گیاه می‌توان به آرامش و درمان دست یافت.

زینلی، ایجاد محیط و شرایط مناسب، نور کافی و میزان آبدهی به گیاهان را از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت برشمرد.

وی، به معرفی و خواص دارویی گیاهانی چون سرخارگل، رزماری، آویشن، اسطوخدوس، مرزه، استویا، همیشه بهار، ختمی و گیاه فراسیون پرداخت و علاقه‌مندان را با گیاهان دارویی آشنا کرد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان گفت: گیاهان دارویی، گیاهانی هستند که جنبۀ دارویی دارند و از نظر علما و حکما تعاریف متفاوتی ارائه شده است.

زینلی، با اشاره به اینکه قبل از اینکه انسان پا به عرصۀ هستی گذارد طبیعت به وجود آمده بود، افزود: در نگاه بشر رنگ سبز نشانۀ آرامش و صلح است که به خوبی می‌توان آن را در سرسبزی طبیعت نظاره کرد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان، رنگ سبز درختان را نشانۀ آرامش و قرمز را نشانۀ انرژی و عشق دانست و گفت: رنگ سفید انرژی گرفته می‌شود و ویژۀ مناطق گرمسیر است.

به گزارش تسنیم، چهارمین کارگاه آموزشی «گیاهان دارویی در منزل» با معرفی گونه‌های جایگزین و قابل‌کشت در فضای سبز شهری و منزل با حضور حسین زینلی رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان و به همت خانه فرهنگ آیت‌الله مدنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و همکاری اداره جهاد کشاورزی کاشان در فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در منازل کاشان برگزار شد
کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در منازل کاشان برگزار شد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.