فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

بوشهر - رئیس انجمن ارزیابی زیست محیطی کشور گفت: توسعه پوشش گیاهی در شهرها با اصول طراحی و مهندسی شهری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مخدوم ظهر دوشنبه در همایش تخصصی مدیریت فضای سبز در عسلویه اظهار داشت: در منطقه ویژه پارس اقدامات بسیار خوبی به منظور بهبود وضعیت زیست محیطی صورت گرفته است و شاهد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران صنعت نفت در این منطقه دغدغه بالایی در زمینه محیط زیست دارند، اضافه کرد: توسعه فضای سبز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در این منطقه نیز به خوبی مورد توجه بوده است.

بنیانگذار دانشکده محیط زیست کشور تصریح کرد: باید در سطح شهرها به توسعه فضای سبز بر اساس اصول طراحی و مهندسی شهری توجه شود و به کمربند فضای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها، خیابان‌ها و فضای سبز دولتی و خصوصی توجه خاص صورت گیرد.

مخدوم با اشاره به تفاوت‌های توسعه پوشش گیاهی در شهر و فراشهر، بیان کرد: طراحی و مهندسی توسعه پوشش گیاهی فراشهری با پرهیز از اصول فیزیکی - مکانیکی هندسی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در طراحی‌های فضای سبز فراشهری باید طراحی برای بهترین استفاده از پیراسنجه‌های محیط زیست و طراحی برای فایده‌رسانی بیشتر به مردم استفاده کننده انجام شود.

ارتقای وضعیت زیست محیطی در منطقه ویژه پارس

سرپرست مدیریت خدمات شهری منطقه ویژه پارس نیز در این همایش اظهار داشت: توسعه فضای سبز در این منطقه با هدف بهبود پتانسیل اقتصادی عرصه‌های مورد نظر و کمک به توسعه رویش‌گاه‌های منطقه صورت می‌گیرد.

قائدی برازجانی هدف از برگزاری این همایش را بررسی چالش‌های نگهداری و توسعه فضای سبز عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر اهداف این همایش ارائه راهکارهای کاربردی برای ارتقای وضعیت زیست محیطی در منطقه ویژه پارس است.

وی جلوگیری از فرسایش و شسته شدن خاک دریا را به‌عنوان اهداف توسعه فضای سبز منطقه ویژه پارس عنوان کرد و افزود: ایجاد منظر در محدوده اطراف منطقه ویژه پارس و افزایش توان زیست محیطی از دیگر اهداف مورد نظر در توسعه فضای سبز است.

منبع: مهر
توسعه پوشش گیاهی در شهرها با اصول طراحی و مهندسی شهری انجام شود
توسعه پوشش گیاهی در شهرها با اصول طراحی و مهندسی شهری انجام شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.