فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

باغ گیاهشناسی ملی ایران از 25 آذر ماه به مدت 10 روز میزبان جشنواره محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی با هدف ارایه روش های فرآوری و استفاده صنعتی گیاهان دارویی خواهد بود.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، در این جشنواره انواع فرآورده های آرایشی و بهداشتی که در ساخت آنها از ترکیب های طبیعی، عصاره ها و اسانس های گیاهی استفاده شده است، به علاقمندان عرضه می شوند.

تهیه فرآورده های آرایشی بهداشتی یکی از اشتغال زاترین و پردرآمدترین راه های فرآوری گیاهان دارویی است که توسعه آن در کشور ضمن جلوگیری از صادرات گیاهان خام، به توسعه صنایع مرتبط کمک و راهی برای صادرات این محولات سالم و طبیعی فراهم می کند و مردم را به سمت استفاده از محصولات سالم تر سوق می دهد. برگزاری این جشنواره در باغ گیاه شناسی ملی ایران، فرصت مناسب را برای مردم فراهم می کند که ضمن بازدید از این جشنواه و تهیه محصولات آرایشی بهداشتی سالم و طبیعی، از مناظر طبیعی و دل انگیز باغ گیاه شناسی نیز لذت ببرند.

بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، به عنوان متولی تحقیقات گیاهان دارویی در عرصه منابع طبیعی، از سال ها پیش فعالیت های گسترده ای را در زمینه شناسایی و معرفی گیاهان دارویی، کشت و اهلی کردن، استخراج و آنالیز مواد موثره انجام داده و در معرفی گیاهان دارویی، قابلیت ها و مزایای استفاده از آنها و نیز روش های بهره برداری یا فرآوری به مردم نقش ویژه ای را ایفا کرده است.


به گزارش روابط عمومی باغ گیاهشناسی ملی ایران، در برگزاری این جشنواره، از تمام نهادها، دستگاه ها، انجمن ها، تولیدکنندگان و سایر اقشار علاقمند به توسعه فرهنگ آموزش و بهره برداری صحیح از گیاهان دارویی کشور، انتظار می رود با حمایت مادی و معنوی خود زمینه حضور فعال تولیدکنندگان فرآورده های آرایشی بهداشتی را فراهم کنند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.