فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاري آريا-  زردچوبه حاوي  ليپوپلي ساکاريد است، که سيستم ايمني بدن را قوي مي کند.

به گزارش خبرگزاري آريا،تازه مادر شده ايد و به دنبال راهي موثر براي تقويت ايمني در طول نگهداري از نوزادتان هستيد؟ آيا به اين فکر مي کنيد که زردچوبه را به برنامه غذايي خود اضافه کنيد، اما مطمئن نيستيد که در طول بچه داري بي خطر باشد؟

زردچوبه مي تواند راه حلي مناسب براي تقويت ايمني و تثبيت سلامت در طول شيردهي باشد. در ادامه مي توانيد همه چيز را در مورد زردچوبه بفهميد و متوجه شويد که چگونه مي تواند به يک مادر شيرده کمک کند.


زردچوبه ادويه اي شناخته شده است درست مانند هل. طعمي تيز، عطري تند، و رنگي طلايي. افراد در حين آشپزي زياد از زردچوبه استفاده مي کنند. زردچوبه به خاطر خاصيت ضد باکتريايي، ضد ويروسي، ضد سرطاني، ضد اکسيداني، و ضد التهابي اش معروف است.

همچنين خواص آنتي موتاژنيک نيز دارد. اين ادويه سرشار از مواد مغذي است، از جمله ويتامين، پروتئين، مواد معدني و ديگر مواد مغذي مفيد. اگر در طول بارداري زردچوبه را با کيفيت مناسبي استفاده کنيد مي توانيد از خواص درماني آن نفع بسياري ببريد. 


1- تقويت ايمني
زردچوبه حاوي داراي ليپوپلي ساکاريد است، که سيستم ايمني بدن را قوي مي کند. اين ادويه داراي خواص ضد قارچ، ضد باکتري و ضد ويروس است که ايمني بدن را بالا برده و در برابر بيماري ها از آن محافظت مي کند.

2- کاهش التهاب
بسياري از مادرها به دليل غدد پستاني گرفته يا پستان هاي ورم کرده، که بسيار هم دردآور هستند نمي توانند به کودک خود شير بدهند.

استفاده از زردچوبه در طول شيردهي کمک مي کند اين تورم به حداقل برسد و مادر بتواند به کودک خود شير بدهد. زردچوبه يکي از درمان هاي خوب براي کاهش تورم در تمام نقاط بدن است.

3- کاهش کلسترول
کلسترول بالا مي تواند باعث عوارض بدي براي سلامت بدن شود. تحقيقات پزشکي نشان داده زردچوبه مي تواند سطح کلسترول خون را پايين بياورد، افزايش کلسترول را تنظيم کند، و از بسياري بيماري هاي قلبي و عروقي پيشگيري کند.

خاصيت گياه زردچوبه,استفاده از زردچوبه در دوران بارداري

زردچوبه ميتواند سطح کلسترول خون را پايين بياورد و از بيماري هاي قلبي-عروقي پيشگيري کند


4- پيشگيري از آرتروز
زردچوبه به خاطر خواص ضد التهابي اش معروف است که به پيشگيري از آرتروز و آرتريت روماتوئيد کمک مي کند. خواص آنتي اکسيداني اين ادويه منجر به خنثي کردن راديکال هاي آزاد در بدن مي شود. راديکال هاي آزاد به سلول هاي بدن آسيب مي رساند. مادراني که به صورت مرتب زردچوبه استفاده مي کنند کمتر از التهاب مفاصل رنج مي برند.

5- کمک به کنترل وزن
زردچوبه به تنظيم وزن بدن کمک مي کند، جريان صفرا را افزايش مي دهد، و خطر اضافه شدن وزن را کاهش مي دهد. چاقي در مادران شيرده شايع است. بعد از هر وعده يک قاشق چاي خوري زردچوبه استفاده کنيد.

6- بهبود گوارش
زردچوبه کيسه صفرا را تحريک مي کند تا به اندازه کافي صفرا توليد کند، که در نهايت منجر به بهبود گوارش و کاهش گاز و نفخ در مادران شيرده مي شود. زردچوبه بيماري هاي مختلف التهابي روده را درمان مي کند، و از خطرات مشکلات گوارشي از جمله سوء هاضمه جلوگيري مي کند.

7- پيشگيري از بيماري کبد
زردچوبه به عنوان سم زداي طبيعي پوست عمل مي کند. زردچوبه توليد آنزيم هاي مهمي که کبد براي سم زدايي از خون نياز دارد را افزايش مي دهد. آنزيم هاي حياتي سموم بدن را تا حدود زيادي مي شکنند و به حداقل ميرسانند. زردچوبه همچنين گردش خون را در مادران شيرده بهبود مي بخشد و سلامتشان را تضمين مي کند.

استفاده از زردچوبه در طول شيردهي هيچ مشکلي به وجود نمي آورد. با اين حال، بهتر است در مقادير کم و مناسب مصرف شود. از خوردن مکمل هاي حاوي زردچوبه خودداري کنيد. استفاده از زردچوبه در مقادير بالا اثرات خشکي دارد که باعث کم شدن شير در مادرهاي شيرده مي شود. با پزشک خود مشورت کنيد تا شما را از آثار خشکي زردچوبه مطلع کند.

7 مزيت فوق العاده استفاده از زردچوبه
7 مزيت فوق العاده استفاده از زردچوبه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.