فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال برای نخستین بار طرح کود سبز در ۲۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان اجرایی می‌شود.

جوان از بجنورد، تشکری اظهار کرد: این طرح با هدف غنی‌سازی مواد آلی خاک در استان اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح، بذر رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا با کشت گیاهان سریع الرشد و کم آب طلب، بخشی از فقر مواد آلی خاک جبران شود .

وی با بیان اینکه رعایت نکردن تناوب کشت و باقی نگذاشتن بخشی از بقایای گیاهی پس از برداشت محصولات، سبب فقر خاک می شود، افزود: در طرح کود سبز کشاورزان بخشی از گیاهان را در زمین باقی می‌گذارند تا با شخم زدن و برگرداندن خاک، از آن به‌ عنوان ماده آلی استفاده شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: گونه گیاهی منداب که در این طرح کشت می‌شود به‌عنوان علوفه مورد نیاز دام ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته تشکری میزان مواد آلی موجود در خاک کشاورزی خراسان شمالی حدود یک دهم درصد و در کشور یک درصد است.



نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.