فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

دولت بهار: استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند اصل مهم تغذیه‌ای برای بخور و نخور بیماران دیابتی را تشریح کرد.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، دکتر سید مؤید علویان فوق‌تخصص گوارش و کبد در توصیه‌ای درباره چند اصل مهم در بیماران دیابتی اظهار داشت: حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی و با توجه به قد و سن و در صورت لزوم کاهش وزن بدن به‌خصوص در بالغین مبتلا به دیابت که وزن اضافی از علل مهم ابتلا به دیابت در آنان است.



رئیس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد: همچنین مصرف بقولات (دانه‌های گیاه چون نخود و لوبیا و ماش و عدس و باقلا) حبوبات و میوه‌ها باید در افراد دیابتی افزایش یابد.


علویان تصریح کرد: در این راستا بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند گوشت بدون چربی، فرآورده‌های لبنی کم‌چرب یا رژیمی در حد اعتدال مصرف کنند.

این استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مصرف قند، شکر و غذاهای سرشار از مواد قندی نیز باید در رژیم غذایی بیماران مبتلا به دیابت به حداقل کاهش یابد.


بخور و نخور بیماران دیابتی
بخور و نخور بیماران دیابتی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.