فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

به گزارش  سایت تحلیلی خبری 9صبح  به نقل از مجله سیب سبز؛ ديگر مثل قديم نيست كه آدم‌ها با تكيه بر تجربه يا دانش تجربي با پديده‌هاي پيرامون‌شان برخورد كنند. در عصر جديد علم حرف اول و آخر را مي‌زند و رسانه‌ها حرف علم را بين مردم سراسر جهان پخش مي‌كنند. اما گاهي حجم اين اخبار و اطلاعات به‌قدري زياد مي‌شود كه تشخيص درست از غلط را دشوار مي‌كند حتي گاهي اخباري كه به گوش مي‌رسد با يكديگر در تناقض قرار مي‌گيرد. درباره يكسري از خوراكي‌ها هم هميشه حرف و حديث‌هاي ضد و نقيضي شنيده مي‌شود.


هنوز هم مردم تكليف‌شان را با بعضي مواد غذايي نمي‌دانند. براي روشن شدن اين موضوع دكتر شهناز كاركن، دستيار تخصصي طب سنتي و مسوول آموزش تغذيه انجمن علمي طب سنتي چند خوراكي رايج را از ديدگاه طب سنتي بررسي کرده و دست‌كم تكليف‌تان را با اين چند مورد مشخص مي‌كند. 

ژله استخوان‌ساز است؟

ژله به دليل شيوه آماده‌سازي سريع و آسان و شكل فانتزي و جذابش به عنوان دسر محبوب اغلب افراد مورد استقبال قرار مي‌گيرد. ژله از ماده‌اي به اسم ژلاتين تهيه مي‌شود كه چسبناك و غليظ است. برخي تصور مي‌كنند ژلاتين يك خوراكي صنعتي است و از مواد غير مغذي و مضر تشكيل شده حال آنكه واقعيت خلاف اين است. 

ژلاتين از استخوان حيواناتي مثل گاو و ماهي به دست مي‌آيد و با تغييراتي به شكل معمول به بازار عرضه مي‌شود؛ بنابراين خواصي كه در قلم استخوان گاو و ماهي (بيشتر گاو) وجود دارد در ژله هم يافت مي‌شود. 
قارچ باعث لاغری می شود؟
قارچ باعث لاغری می شود؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.