فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نکات ارزشمندی در طب سنتی اسلامی وجود دارد که باید بی‌طرفانه و به دور از غرض ورزی به آن توجه کرد. بسیاری از افراد چون تجربه‌ای در اجرای روش‌های درمانی در طب سنتی را برای درمان بیماری‌خود ندارند, از انجام دادنش سرباز می‌زنند.


به گزارش قدس آنلاین، اساس تشخیص طب اسلامی غربی متفاوت است چرا که طب غربی یا طب نوین فقط برجسم انسان اثر می‌گذارد ولی طب اسلامی با روج و جسم بیمار سرو کار دارد. نمی‌گویم چون در زمان‌های گذشته تکنولوژی نبوده پس امروزه هم از وسایل طب جدید استفاده نکنیم, در جاهایی که نیاز است باید از تکنولوژی استفاده کرد زیرا بهره گیری از عقل و دانش روز مفید است و دلیلی برای عدم استفاده وجود ندارد.


وقتی شما می‌دانید بدون اینکه به بیمار هزینه‌ای را تحمیل کنیم, بیماری او را می‌توان تشخیص داد دیگر چه لزومی به استفاده مکرر از آزمایش, ام آر آی و .... است؟

هدف همه طب‌ها درمان بیمار است, حال با جراحی باشد یا با داروهای شیمیایی یا داروهای گیاهی یا بدون دارو از طریق غذا باشد. وقتی می‌توان با چند سوال و گرفتن نبض و دیدن زبان بیمار یا رنگ و روی بیمار به تشخیص برسیم و با داروهای گیاهی که بی ضرر هستند, درمان کنیم چه لزومی دارد که به مواد شیمیایی روی بیاوریم که فقط درد را تسکین می‌دهد و درد دیگری در بدن ایجاد می‌کند.

مقایسه طب دانشگاهی امروزه و طب اسلامی کار سختی نیست. اسلام هم طب دارد و طب آن هم بر اساس حساب و کتاب است. این طب هم از قوانین خاص خود پیروی می‌کند و فردی و سلیقه‌ای نیست.

حیات طیبه مرهون غذاهای طیبه, پاک و پاکیزه است

خداوند در آیه 59 سوره مومنین به پیامبران و پیروان خود می‌فرماید: حیات طیبه مرهون غذاهای طیبه, پاک و پاکیزه است؛ عمل صالح محصول حیات طیبه.

در این مورد افراد به راحتی می‌توانند امتحان کنند مثلا یک روز غذاهای خوب مثل انجیر, انار, بادام بخورند, نشاط, شادبی و سرحالی را به وضوح در خود حس می‌‌کنند.

حال اگر غذاهای فست فودی و غذاهای فریزری و ... بخورند, احساس سنگینی, سردرد و انرژی کم را در خود حس می‌کنند.

افرادی که مدام از غذاهای تند, غذاهای شور, چرب, غذاهای آماده و فست فودی می‌‌خورند, همیشه عصبانی و پرخاشگرند چرا که این غذاها اخلاط بدی را در بدن ایجاد می‌کند.

غذاهای طیب غذاهایی هستند که افراد با آن احساس شادابی و نشاط پیدا می‌‌کنند

غذاهای طیب غذاهایی هستند که افراد با آن احساس شادابی و نشاط پیدا می‌‌کنند. افسردگی و بیماری‌هایی که امروزه ایجاد می‌شود بیشتر از غذاهایی که دارای مواد افزودنی مانند سوسیس و کالباس است بروز پیدا می‌کند.

در طب اسلامی اصول مشخصی وجود دارد که رعایت آن بسیار ضروری است برای بسیاری از مواردی که در طب اسلامی هست در طب جدید توجیه وجود دارد و بر عکس آن هم صدق می‌کند یعنی در علمی بودن آن شکی نیست. بسیاری از مسائلی که طب اسلامی گفته, به تازگی علوم جدید به آن رسیده و تائیدش کرده است.

از دیدگاه طب سنتی و اسلامی در طبیعت ارکانی مانند آتش, هوا, آب و خاک است که در بدن آدمی نیز وجود دارد مانند صفرا, دم, بلغم و سودا. شناسایی هر کدام از این عناصر, مزاج و اخلاط در بدن می‌توانند نشان دهد که وضعیت سلامت افراد در چه حدی است.

توانایی بالای طب سنتی اسلامی بیمار در درمان بیمار درکوتاه‌ترین زمان و باکمترین هزینه

طب اسلامی سنتی ایران چیزی است که برای ایران است و کشورهای دیگر هم روی آن تجربه دارند, می‌تواند بیمار را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه درمان کند. بسیاری از افراد چون تجربه‌ای در اجرای روش‌های درمانی در طب سنتی را برای درمان بیماری‌ خود ندارند, از انجام دادنش سرباز می‌زنند. این سئوال پیش می‌آید چرا باید از طب سنتی گریزان باشیم؟

این تجربه را بسیاری از افراد کسب کرده‌اند که زمانی که گوشت گوساله یا غذاهای فست فودی می‌خورند, بی‌خواب می‌شوند یا خواب‌های آشفته می‌بینند چرا که کسی که گوشت گاو یا گوساله یا غذاهای فست فودی زیاد می‌خورد خلط سودا در خونش تولید می‌کند. گوشت گاو و گوساله سودا دارد ولی گوشت گوسفند اینگونه نیست. خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم یاد کرده است ولی به گوشت قسم یاد نکرده است یعنی بهتر است از موادغذایی مانند انجیر و زیتون و ... بیشتر استفاده کرد.

نکات ارزشمندی در طب سنتی اسلامی وجود دارد که باید بی‌طرفانه و به دور از غرض ورزی به آن توجه کرد. البته یکی از دلایلی که نمی‌توان طب اسلامی را در کشور و در میان مردم به خوبی جا انداخت, نبودن حمایت اقتصادی از این طب است.

منبع: تسنیم

گریزان از طب سنتی به دلیل عدم تجربه و ناآگاهی
گریزان از طب سنتی به دلیل عدم تجربه و ناآگاهی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.