فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط کم آبی شهر اصفهان 16 نوع چمن مقاوم برای جایگزینی چمن های فعلی شناسایی شده است.

جوان از اصفهان احمد سلیمانی پور گفت : در ایستگاه تحقیقاتی محمودآباد 500 نوع چمن سردسیری و گرمسیری از اقصی نقاط جهان جمع آوری شده و به صورت کلکسیون نگهداری می شود .


وی با اشاره به اینکه در تحقیقات به عمل آمده در این مرکز 16 نوع چمن برای جایگزینی چمن های سطح شهر اصفهان شناسایی شده است، اضافه کرد: در این مرکز تحقیقاتی، کلکسیونی از 350 نوع گل داودی نیز وجود دارد که امسال به 450 نوع افزایش می یابد .


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر فعالیت ایستگاه تحقیقاتی این سازمان در منطقه محمود آباد نیز افزود: این ایستگاه که در مجموع 12 هکتار وسعت دارد، در اواخر دهه 70 شروع به کار کرد و 10.5 هکتار آن به شناسایی گونه های گل و گیاه مقاوم به خشکی اختصاص یافته است .


سلیمانی پور اظهار کرد: طی مراحل تحقیقاتی انجام شده در این ایستگاه، از میان 160 گونه گیاهی، حدود 45 گونه گیاهی مناسب و مقاوم به شرایط کم آبی انتخاب و در سطح شهر اصفهان کاشته می شود .


وی ادامه داد: ایستگاه تحقیقاتی جروکان یکی دیگر از ایستگاههای تحقیقاتی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خیابان نبوی منش است که در آن فعالیت هایی همچون فراهم آوردن بهترین روشها و شرایط برای جوانه زنی بذرها و قلمه های گرفته شده برای تولید گل های زینتی، انجام می شود .


وی ادامه داد: در این مرکز متخصصان مجرب بر روی مباحث ژنتیکی گیاهان تحقیق می کنند که ماحصل آن کسب موفقیت های چشمگیر در تولید انبوه است .


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقاتی دیگر این سازمان در منطقه سگزی قرار دارد ، گفت: این منطقه به لحاظ گرد و غبارهایی که سمت شرق اصفهان را تهدید می کند، به گونه گیاهان مقاوم به کم آبی و بیابانی اختصاص یافته است .
وی یادآور شد: مرکز تحقیقاتی سگزی 800 هکتار زمین وسعت دارد که در 400 هکتار آن گونه های گیاهی مقاوم به شرایط بیابانی کشت شده است.   


16 نوع چمن مقاوم به خشکی شناسایی شده است
16 نوع چمن مقاوم به خشکی شناسایی شده است

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.