فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-رژيم غذايي نورديک شامل مجموعه‌اي از غذاهاي سنتي مخصوص کشورهاي دانمارک، فنلاند، ايسلند، نروژ، و سوئد است و طرفداران آن ادعا مي‌کنند که بهترين رژيم براي داشتن فشار خون پايين و کاهش وزن محسوب مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري آريا،مواد مغذي اصلي در اين رژيم شامل غلات سبوس دار مانند جو، انواع توت‌ها، و ديگر ميوه‌ها و سبزيجات به ويژه کلم، سيب زميني و هويج است. ماهي‌هاي چرب و حبوباتي مانند نخود و لوبيا در رژيم نورديک سهم اساسي دارند. گوشت پرندگان، تخم مرغ‌هاي محلي، پنير و ماست در حد اعتدال مصرف مي‌شود.

گوشت قرمز و چربي‌هاي حيواني به ندرت مصرف مي‌گردد. نوشابه‌هاي حاوي شيرين کننده، قندهاي افزودني، گوشت‌هاي فرآوري شده، مکمل‌هاي غذايي و غذاهاي تصفيه شده و فست فودها در اين رژيم حذف شده‌اند.

رژيم غذايي شمال اروپا يک الگوي غذايي بسيار سالم است که بسياري از عناصر رژيم غذايي مديترانه‌اي را در خود دارد. هر دو رژيم تاکيد بر پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي دارند و غذاهاي گياهي از قبيل مقدار متوسط ماهي، تخم مرغ، مقدار کمي لبنيات به غير از غذاهاي پردازش شده، شيريني و گوشت را شامل مي‌شوند.

تنها يک تفاوت وجود دارد و آنهم اين که رژيم غذايي مديترانه‌اي شامل روغن زيتون است و رژيم غذايي نورديک شامل روغن کلزا (يا کانولا).
رژيمي مشابه رژيم غذايي مديترانه‌اي
رژيمي مشابه رژيم غذايي مديترانه‌اي

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.