فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۳         
  

محققان پارک فناوری یزد موفق به تولید کودمایع حاوی نانوذرات آهن، منیزیم و روی شدند که میزان محصولات مورد استفاده را تا 30 درصد افزایش می دهد
ˈسید حسین افتخاریˈ عضو تیم طراح این نوع کود روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مکانیسم استفاده از این نوع کودها به گونه ای است که به صورت آبیاری قطره ای و غرقابی به گیاه تزریق می شود.
وی افزود: این پودر با تاثیرگذاری روی فرآیند فتوسنتز گیاهان موجب تسریع در رشد گیاهان می شود.
این محقق خاطرنشان کرد: در طرح آزمایشی استفاده از این کود میزان رشد گیاهان تا 50 درصد افزایش یافته است؛ به طوری که عمر گیاه تا بارور شدن آن از 2 و نیم سال به یک سال رسیده است.
افتخاری گفت: این کود درصیفی جات مانند خیارو گوجه آزمایش شده است و میزان گل دهی این محصولات را تا 30 درصد افزایش داده است.
وی خاطرنشان کرد: این نوع کود مصارف گلخانه ای دارد و در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است.
به گفته این محقق کودهای مایع در کشاورزی به صورت محلول استفاده می شود و بهتر است که محلول پاشی در صبح زود یا عصرهنگامی که اشعه آفتاب به صورت مایل است، انجام شود. همچنین بهتر است که محلول پاشی در دمای 12 الی 28 درجه سانتیگراد انجام شود وهنگام محلول پاشی سرعت وزش باد باید حداقل باشد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.