فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

سلامانه : محققان اعلام کرده‌اند که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی غلات سبوس دار، محصولات تازه، ماهی‌های چرب، صرف نظر از گوشت قرمز، فراورده‌های لبنی پرچرب و ... خطر بروز زوال عقل را کاهش می‌دهد. 


به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از msn، اما در یک مطالعه جدید که در مجله نورولوژی نیز منتشر شده است، محققان اثر این رژیم غذایی را بر مغز مجدداً بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این رژیم از کوچک شدن و انقباض مغز در اثر بالا رفتن سن جلوگیری می‌کند. 


به گفته محققان حتی فقط 3 تا 5 اونس ماهی در هفته و کاهش مصرف هفتگی گوشت قرمز به 100 گرم، اثر محافظتی در برابر کوچک شدن مغز ناشی از پیری دارد ضمن این که ماده خاکستری و سفید مغز را حفظ می‌کند. در ضمن خوراکی‌های تشکیل دهنده این رژیم از قبیل ماهی اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند.

کدام رژیم برای جلوگیری از انقباض مغز مؤثر است؟
کدام رژیم برای جلوگیری از انقباض مغز مؤثر است؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.