فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

اکالیپتوس داروی نسبتا قوی است و به علت عوارضی که در مصرف خوراکی ایجاد می‌کند بیشتر به صورت موضعی تجویز می‌شود.
به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران ،اکالیپتوس داروی نسبتا قوی است و به علت عوارضی که در مصرف خوراکی ایجاد می‌کند بیشتر به صورت موضعی تجویز می‌شود.


سیدمهدی میرغضنفری، متخصص فیزیولوژی و عضو هیأت علمی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش و عضو انجمن طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خواص اکالیپتوس گفت: اکالیپتوس داروی نسبتاً قوی است و به علت عوارضی که در مصرف خوراکی ایجاد می‌کند بیشتر به صورت موضعی تجویز می‌شود، این گیاه از نظر طب سنتی، گرم و خشک است و به علت حرارتی که در بدن ایجاد می‌کند دارای خواصی درمانی است.

دکتر میرغضنفری ادامه داد: اکالیپتوس به علت اینکه بازکننده مجاری تنفسی است بیشتر برای رفع مشکلات سیستم تنفسی تجویز می‌شود به طور مثال به هنگام سرماخوردگی و پس از سرماخوردگی و برخی عوارض همچون آسم و آلرژی بخور اکالیپتوس توصیه می‌شود.

عضو هیأت علمی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: بخور اکالیپتوس تا حدی خاصیت ضدعفونی‌کنندگی را نیز دارد و از سال‌ها قبل تا به امروز از اکالیپتوس، بابونه، نعنا و پونه به حالت بخور برای درمان استفاده می‌شود، البته از بابونه، نعنا و پونه به صورت خوراکی نیز استفاده می‌شود.

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.