فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

خبرگزاري آريا- مگس ميوه  آفتي پلي فاژ و چند ميزبانه با  دامنه خسارت زايي وسيع مي باشد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درقائمشهر، فرزين فرهادي با بيان اينکه جمع آوري   ميوه هاي آلوده و برداشت به موقع و زودتر از زمان معمول محصول براي پيشگيري   و کاهش خسارت آفت مگس ميوه مديترانه اي بسيار موثر است گفت: به همين دليل   يک دوره کلاس آموزشي و ترويجي مبارزه با مگس ميوه مديترانه اي در روستاي   ارطه اين شهرستان برگزار شد .

وي افزود: ميزبان هاي آفت مگس مديترانه اي، نحوه شناسايي اين آفت و تمايز آن از مگس هاي ديگر، بيولوژي و مراحل مختلف رشدي آن و چگونگي نصب تله مک فيل و سراتراپ و سم پاشي جهت از بين بردن آفت به فراگيران آموزش داده شد .

مدير جهاد کشاورزي شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: مگس ميوه آفتي پلي فاژ و چند ميزبانه با دامنه خسارت زايي وسيع مي باشد .

فرهادي تصريح کرد: جمع آوري ميوه هاي آلوده و برداشت به موقع، کنترل آفت با استفاده از تله چسب زرد رنگ، نحوه مبارزه شيميايي بوسيله پروتئين هيدروليزات و مالاتيون در باغات بسيار آلوده در پيشگيري و کاهش خسارت اين آفت بسيار موثر مي باشد .


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.