فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: گیاه‌پزشکان و مسئولان حفظ نباتات کرمان با شرکت در یک دوره آموزشی با فرمولاسیون جدید سموم و مقاومت به سموم شیمیایی آشنا شدند.




به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، ناصر طاهری اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش آمده در سال‌های اخیر در زمینه مقاومت آفات به آفت‌کش‌ها، خسارت آفت پسیل پسته در باغات، تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های حادث شده یک دوره آموزشی در کرمان برگزار شد.

وی عنوان کرد: گیاه‌پزشکان و مسئولان حفظ نباتات کرمان با شرکت در این دوره آموزشی با فرمولاسیون جدید سموم و مقاومت به سموم شیمیایی آشنا شدند.     

طاهری ابراز داشت: تغییر کیفیت آب‌های کشاورزی و بالا رفتن EC وpH  آب‌ها و همچنین افزایش توان فنی کارشناسان گیاه‌پزشک استان به منظور به کارگیری شرایط مطلوب در وضعیت فعلی منابع آبی و آفت‌کش‌ها و لزوم اطلاع‌رسانی به کشاورزان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

وی خاطرنشان کرد:  فرمولاسیون و انواع آن و اثر فرمولاسیون در تاثیر سموم، راه‌های کاهش EC و pH آب برای سمپاشی و نحوه صحیح اختلاط سموم با یکدیگر از جمله رئوس این دوره آموزشی بود.

طاهری کالیبراسیون سمپاش‌ها، رعایت دز مصرفی و سایر نکات فنی، مکانیسم مقاومت آفات به آفت‌کش‌ها و روش‌های به تعویق انداختن آن و اهمیت سلامت محصولات و بحران باقی مانده سموم  را از دیگر اهداف این دوره آموزشی برشمرد.

وی افزود: این دوره آموزشی با حضور 160 نفر از کارشناسان گیاه‌پزشک و مسئولان حفظ نباتات استان کرمان در مرکز آموزش جهاد کشاورزی باغین با مدرسی دکتر کمال احمدی، عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.