فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه ادامه جنگل‌کاری دولتی در کشور انجام نمی‌شود گفت: جنگل‌کاری مشارکتی و اقتصادی در دستور کار سازمان جنگل‌ها و مراتع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، فریبرز غیبی عصر امروز در حاشیه بازید از جنگل‌ها و مراتع شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: سیاستی که سازمان جنگل‌ها وآبخیزداری کشور در سال 94 اتخاذ کرده بحث جنگل‌کاری مشارکتی و اقتصادی با مشارکت مردم است.

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه ادامه جنگل‌کاری دولتی در کشور انجام نمی‌شود، عنوان کرد: با قرار دادن بذر، قلمه و نهال در اختیار مردم محلی جنگل کاری فقط توسط آنها انجام می‌شود.

غیبی به حق کاشت، داشت و برداشت این جنگل‌ها و مراتع برای ساکنین محلی اشاره کرد و افزود: می خواهیم جنگل‌های کشور را در خارج از شمال با گونه‌های اقتصادی ادامه و سطح جنگل‌های کشور را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 8 هزار و 425 گونه گیاه تا کنون در کشور شناسایی شده که این تعداد 2 برابر اروپا است، گفت: از 13 اقلیم موجود در دنیا 11 اقلیم را در کشور داریم و یکی از غنی ترین کشورهای دنیا از لحاظ پراکنش گیاهان به خصوص گیاهان دارویی هستیم.

غیبی با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار و 300 گونه گیاه دارویی در کشور داریم، تصریح کرد: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار است سالانه 100 هزار هکتار در عرصه‌های زراعت مردم و 50 هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی کشور ایجاد که بتوانیم نیاز صنایع داخلی به گیاهان دارویی را برطرف و مازاد آن را به خارج از کشور صادر و برای کشور درآمد ارزی ایجاد شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.