فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

چغندر ( beet ) را با قرمز پر رنگ و یکدست میشناسید اما ممکن است در انواع رنگها از طلایی روشن گرفته تا نواری آب نباتی دیده شود. چغندر، ماده غذایی مقوی و سرشار از ویتامین ث، فولات و فیبر است که تنها 35 کالری در هر قطعه 10 سانتیمتری از آن وجود دارد. چغندر را میتوان هم به صورت خام و هم پخته مصرف کرد اما طبق گزارش Health magazine در صورتی که پخته شود 25 درصد از محتوای فولات خود را از دست میدهد بنابراین بهتر است یاد بگیرید این سبزیجات مقوی را در حالت طبیعی و خام مصرف کنید.

آماده سازی چغندر خام

چغندر را میتوان رنده کرد و در ترکیب با انواع ترکیبات تازه و مغذی سالاد مصرف نمود. مثلا وب سایت Huffington Post پیشنهاد میدهد ترکیب چیوگیا (چغندر نواری) با قطعات پرتقال، سویای بو داده و پنیر بز را امتحان کنید. گزینه دیگر این است که چغندر را برشهای باریکی بزنید و قطعات آن را با خیار و پستو به عنوان ساندویچ گیاهی میان وعده مصرف کنید. همچنین چغندر را میتوان به عنوان چاشنی در سوپ رنده کرد.

 

منبع

"RTL">545062-can-i-eat-beets-without-cooking-them/

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.