فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه 4138 تن از انواع گیاهان دارویی در 410 هکتار از اراضی استان تولید می‌شود.

اصغر نقشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ شرقی، افزود: شهرستان‌های اسکو، تبریز و شبستر از توانمندترین شهرستان‌های آذربایجان شرقی در تولید گیاهان دارویی هستند.

وی تشریح کرد: این شهرستان‌ها به ترتیب با 150، 120 و 80 هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به تولید گیاهان دارویی اختصاص داده‌اند.

نقشی با معرفی گیاه دارویی برتر استان ادامه داد: شوید با عملکرد 1455تن برترین گیاه دارویی تولیدی در استان است.

وی یادآور شد: گشنیز، ترخون، زیره سبز و کدوی تخم کاغذی به ترتیب با 658، 455، 105و 45 تن از مهم ترین گیاهان دارویی تولیدی در آذربایجان شرقی محسوب می شوند.

وی افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی را وابسته به افزایش همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان با ارگان‌های دیگر دانست و اظهار داشت: با افزایش همکاری این سازمان با سازمان بازرگانی و در نهایت نظارت‌های وزارت دارو و بهداشت، افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی، قابل پیش بینی است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: برطرف شدن بی ثباتی در بازار و اجرا کردن راهکارهایی نظیر خرید تضمینی و افزایش قیمت خرید دلگرمی تولیدکنندگان برای تولید گیاهان دارویی را در پی خواهد داشت.

نقشی، خبر از افزایش تولید در سال آینده داد و تاکید کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزایش پنج درصدی تولید گیاهان دارویی در سرلوحه برنامه‌های کارشناسان سازمان گنجانده شده است به طوری که تولید 4500 تن گیاهان دارویی در سال آینده دور از انتظار نیست.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.