فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

شهردارآنلاین: سیستم سرماسیاب صنعتی با قابلیت پودر کردن گیاهان دارویی و ادویه ای با ایجاد سرما و جلوگیری از تجزیه مواد موثره در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی طراحی و ساخته شده است.
  

گیاهان داروییگیاهان دارویی

زین الدین بشیری صدر، عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری های شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در گفتگو با خبرنگار مهر  گفت: این دستگاه برای اولین بار است که در ایران طراحی و تولید شده و قادر است از طریق ایجاد هوای سرد گیاهان دارویی و ادویه جات را آسیاب و پودر کند.

وی اضافه کرد: این دستگاه قادر به حفظ مواد موثره، عطر و رنگ گیاهان بعد از آسیاب است زیرا در روش های قدیمی گرمای ایجاد شده از اصطکاک برخی خواص مواد را از بین می برد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: خاصیت دانه های روغنی براثر تماس با نور، اکسیژن و گرما تخریب و از بین می رود که آسیاب این نوع مواد در سیستم سرماسیاب صنعتی خواص آنها به طور کامل حفظ می شود.

بشیری صدر تاکید کرد: باتوجه به اینکه مواد در این دستگاه تحت هوای بسیار سرد قرار می گیرد بنابراین می توان صمغ گیاهان را از طریق آن به پودر تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: گیاهان و دانه های روغنی و ادویه ای بعد از ورود به این دستگاه زود سرد می شوند و حالت شیشه ای پیدا می کنند و بلافاصله بعد از طی این مرحله در یک سیستم حلزونی و با چرخش بالا پودر می شوند.

این پژوهشگر با بیان اینکه استفاده از این دستگاه برای تمامی گیاهان و دانه های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: مواد وارد شده در این دستگاه با وارکردن ضربه ای به راحتی تبدیل به پودر می شوند.

بشیری صدر تاکید کرد: این دستگاه در ابعاد بزرگ تر برای یازیابی مواد پلیمری مانند لاستیک خودروها نیز مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند به راحتی لاستیک خودرو را پودر کند و از این پودر برای تولید مجدد لاستیک در کارخانه ها استفاده خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.