فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یک متخصص طب سنتی درباره خواص زنجبیل می‌گوید: گیاه زنجبیل دارای طبیعت گرم و خشک است؛ از این گیاه برای رفع تهوع، تقویت معده، برطرف‌ کردن انگل در روده و معده، بهبود سرماخوردگی، گلودرد، نفخ، معرق و بادشکن استفاده می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، دکتر «مهدی محسنیان» متخصص طب سنتی می‌گوید: نحوه مصرف فرآورده‌های زنجبیل به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد اما در کل هر فرد نباید روزانه بیشتر از 2 تا 4 گرم زنجبیل مصرف کند؛ زیرا ممکن است مقداری از این ماده را از طریق برنامه غذایی که روزانه استفاده می‌کند، جذب کند.

وی تصریح می‌کند: به‌طور کلی اگر هر فرد زنجبیل تازه مصرف کند، حتماً مقدار مصرفی را وزن کند تا بیشتر از میزان مشخص شده استفاده نشود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: برای درمان تهوع، گاز معده یا سوء‌هاضمه روزانه 2 تا 4 گرم ریشه تازه معادل یک گرم پودر ریشه، لازم است. برای پیشگیری از استفراغ، هر 4 ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) یا معادل آن کپسول پودر زنجبیل را روزانه سه بار در مجموع به‌تعداد دو عدد مصرف کند.

محسنیان خاطرنشان کرد: برای بیماری‌های ناشی از سرماخوردگی، تب ناشی از آنفلوآنزا، گلودرد، گرفتگی‌های ناشی از قاعدگی یا سردرد، کافی است فرد خود را با دو قاشق غذاخوری از دم‌کرده زنجبیل یا چندین ورق از ساقه ریشه‌دار تازه بخور دهد.

وی همچنین می‌گوید که هر فرد مبتلا به درد ورم مفاصل از آب، می‌تواند برای درمان، عصاره یا چای زنجبیل تازه به‌میزان روزانه 4 گرم مصرف کند یا روغن آن را روی مفصل دردناک بمالد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.