فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان:
سرمايه گذاران فرآوري گياه آلوئه ورا حمايت تسهيلاتي مي‌شوند

خبرگزاري دانشجويان ايران - بندرعباس
سرويس: استان‌ها

مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان گفت: هرمزگان از نظر سطح زير کشت آلوئه ورا، در رده دوم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خليج فارس، "حسيني درآگاهي" سطح زير کشت گياه آلوئه ورا را 100 هکتار عنوان کرد و افزود: به ازاء هر هکتار، 10 تن برگ گياه آلوئه ورا استخراج مي‌شود که با توجه به ميزان سطح زير کشت اين گياه، هزار تن برگ در سال توليد مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين گياه در ساير استان‌ها به صورت گلخانه‌اي کشت مي‌شود، اظهار کرد: در هرمزگان شرايط براي کشت آلوئه ورا به صورت طبيعي مهياست، از آنجا که صنايع تبديلي و فرآوري براي اين محصول در استان وجود ندارد، در حال حاضر توليدات هرمزگان به استان‌هاي بوشهر و مرکزي ارسال مي‌شود.

حسيني تصريح کرد: با کشت و توسعه اين گياه در استان به ازاي هر هکتار110 ميليون ريال سالانه (در صورت توسعه کشت در سطح 1000 هکتار 110 ميليارد ريال) درآمد ناخالص عايد بهره برداران استان مي‌شود، به ازاي هر هکتار 5 نفر و در سطح 100 هکتار هم اکنون 500 نفر به کشت اين گياه اشتغال دارند.

وي گفت: هزينه توليد آلوئه ورا به ازاي هر هکتار 80 ميليون ريال در سال اول و در سال‌هاي بعد، به علت عدم نياز به پاجوش، به 30 ميليون ريال کاهش مي‌يابد.

مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزي از طرح‌هاي فرآوري گياه آلوئه ورا حمايت مي‌کند، افرادي که در اين امر سرمايه گذاري کنند حمايت و تسهيلات به آنها پرداخت مي‌شود، تشويق سرمايه گذاران داخلي و خارجي به ايجاد صنايع فرآوري آلوئه ورا در دستور کار اين سازمان قرار دارد.

گفتني است، آلوئه ورا بومي مناطق جنوبي از جمله مکزيک است و در ايران به صورت بومي در استان‌هاي جنوبي رويش دارد، بيشترين سطح زيرکشت مربوط به بوشهر و هرمزگان است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.