فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان استفاده 2 الي 4 بار در روز از گرد ريزوم بسپايك را برای درمان يبوست توصیه نموده اند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: ریزوم بسپایک یا بسفایج به عنوان نوعی سرخس، قرمز قهوه ای بوده و علیرغم بویی ناپسند خواص دارویی دارد.

وی تصریح کرد: بسپايك در نواحی شمال كشور یعنی در حاشيه دريای خزر و همچنين نواحی مرطوب آذربايجان شرقی رويش دارد.

نقشی ادامه داد: بسپایک گياه خلط آور بوده و برای درمان نقرس (ورم انگشتان پا)، دل دردهای كهنه و ورم كليه مورد استفاده قرار می‌گيرد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کارشناسان برای درمان برونشیت جوشانده ریزوم بسپایک را تاثیرگذار عنوان نموده اند.

نقشی تاکیدکرد: بسپايك طبعی گرم و خشك دارد و دارای خواصی چون تصفيه‌كننده خون و ضدصفرا است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.