فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا- بادمجان که اغلب تصور مي شود يک سبزي است، اما از لحاظي يک ميوه است.بادمجان معمولا در هر فصلي وجود دارد.

   بادمجان که اغلب تصور مي شود يک سبزي است، اما از لحاظي يک ميوه است.بادمجان معمولا  در هر فصلي وجود دارد .
 تغذيه بادمجان

يک فنجان بادمجان خرد شده 35 کالري، 0 گرم چربي، 8 گرم کربوهيدرات، 2٫5 گرم فيبر و 0٫83 گرم پروتئين دارد . ويتامين هاي موجود در بادمجان شامل پتاسيم ، آهن، فولات، ويتامين K و ويتامين C است. پوست بادمجان  بنفش  يک منبع فيتوکميکال به نام آنتوسيانين.که يک منبع آنتي اکسيدان  است و با بيماريهاي سرطان، التهاب و بيماري هاي عصبي مقابله ميکند
پروتئين ها در رژيم غذايي

پروتئين نقش مهم را در بدن ايفا مي کند.  افراد  بالاي19 سال  10 تا 35 درصد از کل کالري  پروتئين مصرف مي کند. بر اساس يک رژيم غذايي روزانه 2000 کالري،  مي تواند 50-175 گرم پروتئين در روز متغير باشد. مقدار پروتئين  در طول روز بسته به سن و فعاليت بدني   دارد که از شخصي به شخص ديگر متفاوت است.

پروتئين کامل در مقابل  پروتئين  ناقص

پروتئين کامل آن است که همه 22 اسيد آمينه هاي ضروري وجود داشته باشد. اين پروتئين ها در درجه اول در منابع پروتئين حيواني با کيفيت بالا از جمله گوشت گاو، مرغ، ماهي، لبنيات و تخم مرغ يافت مي شود. پروتئين ناقص  حداقل يک يا دو  اسيد آمينه ضروري – به طور معمول در غلات، حبوبات يا سبزيجات يافت مي شود. بادمجان پروتئين ناقص  دارد، اما همراه  با دانه هاي مختلف و يا حبوبات  يک پروتئين کامل است.
پخت و پز بادمجان

بر خلاف بسياري از ميوه هاي ديگر، بادمجان ها بهترين خوردني است به شرط اينکه درست پخته شود. ، بافت اسفنجي و محکم  آن براي کباب کردن، سرخ کردن، پختن مناسب است بادمجان بايد کاملا پخته شود  تا بهترين عطر و طعم را داشته باشد  برخي از بادمجانها  تلخ هستند براي از بين بردن تلخي آن قرار دادن بادمجان در آب نمک بمدت تيم ساعت است سپس با آب سرد شسته و استفاده کنيد

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.