فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

 به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، محمدرضا زین العابدینی، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای شهرداری کرج با اعلام این مطلب اظهار کرد: لاله گلی ‌ایرانی است و در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی را داراست، اما متاسفانه با وجود ایرانی بودن گل لاله ‌این گل امروز به نام دیگر کشورها معرفی می‌شود، در واقع گل لاله یکی از گل های مهم ایرانیان در مراسم نوروز بوده که در کنار سنبل و نرگس نوید بهار را می داد.

 

وی با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان کرجی از این جشنواره در دو سال گذشته ادامه داد: طبق برنامه ریزی، امسال نیز برای سومین سال متوالی جشنواره لاله ها در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار و به طور قطع با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه خواهد شد، در واقع برگزاری جشنواره های گل و گیاه در کلانشهر کرج به رویه ای مطلوب تبدیل شده که زمینه های رضایتمندی شهروندان را تا حدودی در این حوزه فراهم آورده است.

 

زین العابدینی یادآور شد: معرفی باغ گلها به عنوان یک منطقه گردشگری،‌ ترغیب حس زیباپسندانه شهروندان، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم و توجه به گل و گیاه از دیگر هدفهای برگزاری این جشنواره است، در واقع این جشنواره با هدف استفاده از گل لاله در فضا و منظر شهری با الهام از زیبایی‌های طبیعت در زندگی شهری برگزار خواهد شد.

 

این مسئول گفت: با توجه به شرایط جوی و آب و هوای مساعد کلانشهر کرج و وجود زمینه های مناسب برای رویش انواع گل و گیاه های زینتی و دارویی، برپایی جشنواره هایی از این دست ضروری است که مسئولان باید برای تحقق این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت 6 روز میزبان شهروندان است، اظهار کرد: طراحي هاي خاص و منحصر به فردي براي کاشت لاله ها در باغ گل ها انجام شده تا با جشنواره سال گذشته متفاوت باشد و بتواند رضايت شهروندان و بازديدکنندگان را جلب کند، در این زمینه برای سومین جشنواره لاله های امسال، در ماه های پایانی سال گذشته بیش از 100 هزار پیاز لاله در رنگهای مختلف و خاص کاشته شده که هم اکنون این گل ها روییده اند.

 

وی به وجود مساحتی بیش از 8 هکتار در محل باغ گل های پارک شهید چمران اشاره کرد و گفت: در جشنواره امسال زيباترين مناظر و گل آرايي ها با گل لاله در معرض ديد بازديدکنندگان قرار داده شده که از جمله آن می توان به بنفشه کاری در طرح ها و رنگهای مختلف نیز اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است که مراسم آغاز به کار این جشنواره روز 5 شنبه 20 فروردین ماه سال جاری همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولان و مدیران شهری و شهروندان در محل باغ گل های پارک شهید چمران برگزار خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.