فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با اشاره به اینکه 13 فروردین روز پاسداشت طبیعت است، گفت: مردم در روز طبیعت مراقب عرصه‌های طبیعی باشند.
به گزارش نامه نیوز، عبدالحسین مظفری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهارکرد: در 13 فروردین‌ماه که روز طبیعت نامگذاری شده، طبق یک سنت قدیمی هزاران نفر از مردم برای تفریح و گرامی‌داشت این روز به دامن طبیعت می‌روند که متاسفانه برخی افراد باعث تخریب مراتع و جنگل‌ها می‌شوند که باید این مهم فرهنگ‌سازی شود. 
 
وی در آستانه‌ 13 بدر و روز طبیعت به طبیعت‌گردان توصیه کرد: در این روز ضمن بهره‌مندی از موهبت‌های الهی با رعایت اخلاق طبیعت دوستی و بهره‌مندی از آموزه‌های دینی حفاظت از طبیعت را سرلوحه رفتار خود قرار دهند. 
 
مظفری افزود: با توجه به فصل گلدهی درختان و گیاهان، بهتر است طبیعت‌گردان در این روز محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار است و مراقب درختان و پوشش گیاهی باشند. 
 
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با اشاره به اینکه در زمان حضور در طبیعت بهتر است از روشن‌کردن آتش خودداری شود، تصریح‌کرد: بهتر است در صورت نیاز به آتش، در حدامکان دور از درختان و از زغال آماده استفاده شود و از خاموش بودن قطعی آن پس از اتمام کار اطمینان حاصل شود. 
 
وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب نظیر توزیع کیسه‌های زباله می‌تواند تاثیر مهمی در فرهنگ‌سازی و آگاهی رسانی و جلب توجه مردم به حفظ محیط‌زیست و عرصه‌های طبیعی داشته باشد. 
 
مظفری با اشاره به اینکه در خروجی‌های استان توسط ماموران حفاظت محیط‌زیست و تشکل‌های محیط‌زیست اقدام به توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری زباله خواهد شد، اضافه کرد: این کار برای حفظ نظافت مناطق گردشگری استان صورت می‌گیرد و گردشگران باید زباله‌های خود را داخل این کیسه‌ها قرار دهند و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه‌های مستقر تحویل دهند و از قرار دادن آن در کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق بکر و زیبایی استان خودداری کنند. 
 
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، یادآور شد: گردشگران باید از شستشوی خودرو در مسیر رودخانه‌های استان و همچنین نصب وسائل بازی روی شاخه‌های درختان خودداری کنند. 
 
مظفری خاطرنشان کرد: طبیعت‌گردان به منظور بهره‌مند شدن از محیط زیستی زیبا و با نشاط باید در حفظ طبیعت با رعایت توصیه‌های زیست‌محیطی و بهداشتی با مأموران و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست همکاری کنند. 
 
به گزارش ایسنا، 13 بدر روز پایان نوروز است و دراین روز مردم کشورمان براساس یک سنت قدیمی از خانه‌ها بیرون و به دشت، صحرا و باغ می‌روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه، گیاه، آب روان چشمه‌ها و جویبارها به شادی سپری کنند. 
منبع: ایسنا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.