فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پژوهش هاي محققان آمريکايي نشان داد که ميوه زغال اخته موجب کاهش چربي در ناحيه شکم مي شود.

به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، بر اساس اين مطالعات، مصرف زغال اخته با کاهش چربي تجمع يافته در شکم و پايين آوردن کلسترول خون، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي- عروقي را کاهش مي دهد.


ميوه زغال اخته به دليل دارا بودن ترکيبات آنتي اکسيداني فراوان، متابوليسم گلوکز و کلسترول را بهبود بخشيده و در پيشگيري از ديابت و عوارض قلبي نقش موثري ايفا مي کند. آنتوسيانين موجود در زغال اخته رنگدانه اي از گروه فلاونوئيدها مي باشد که عامل رنگ قرمز اين ميوه است.براي انجام مطالعه اخير، به رژيم غذايي موش هاي مبتلا به چاقي پودر زغال اخته اضافه شد. نتايج نشان داد که پس از 90 روز مصرف زغال اخته، در ميزان چربي شکمي و کلسترول خون اين موش ها کاهش قابل ملاحظه اي مشاهده شد، همچنين حساسيت به انسولين بهبود يافت.


مطالعات پيشين نشان داده بودند که ميوه زغال اخته در پيشگيري از عفونت هاي ادراري نيز نقش موثري دارا مي باشد.

*آريا

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.