فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک گفت: شهرداری در صورت ایجاد منابع آبی جدید مورد نیاز به دنبال ارتقاء و افزایش سرانه فضای سبز در شهر اراک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی نجفی در حاشیه بازدید مسئولان شهرداری و شورای شهر از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری گفت: به منظور آبیاری فضای سبز شهر اراک تلاش داریم با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای مرکزی، 17 حلقه چاه آب غیر شرب را در سیستم آبیاری وارد مدار کنیم که تاکنون تعدادی از این چاه‌ها وارد مدار آبیاری فضای سبز شهرداری اراک شده‌اند که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق شهری از جمله منطقه سه شهر اراک از کمبود فضای سبز رنج می‌برند ادامه داد: به دلیل کمبود منابع آبی در این منطقه با مشکل روبه‌رو هستیم و سرانه فضای سبز پایین‌تر از استانداردها است ولی امید داریم با استفاده از روش‌های جدید و مناسب نسبت به کاهش مصرف منابع آبی و توزیع آب موجود در همه مناطق بتوانیم فضای سبز را در این نواحی تقویت کنیم.

نجفی میزان دبی آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز موجود در شهر را 470 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: در صورتی که وضعیت فضای سبز در حالت کنونی قرار داشته باشد برای اینکه بتوانیم فضای جنگلی داخل شهر را نیز آبیاری کنیم، باید به دبی آب مصرفی برای فضای سبز شهر اراک 50 لیتر در ثانیه اضافه شود که این مهم در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک با بیان اینکه هم‌اینک نیمی از فضاهای سبز موجود در شهرداری به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود اظهار داشت: استفاده از روش‌های آبیاری به صورت هوشمند در دستور کار شهرداری قرار دارد و هم‌اینک در دو منطقه این آبیاری به صورت هوشمند انجام می‌شود و آبیاری هوشمند سبب کاهش هزینه‌های ریالی شهرداری به یک چهارم شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.