فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

شهردار ارومیه از افزایش فضای سبز در سطح شهر ارومیه و در اولویت قرار گرفتن پارک‌های محله‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: مي‌كوشيم سرانه فضاي سبز در اروميه از 6.2 به 7.2 افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه آذربایجان‌غربی،«محمد حضرت‌پور» در آیین افتتاح پارک سردار شهید «کریم بهرامی» با بیان این‌که سرانه فضای سبز در ارومیه برای هر نفر 6.2 مترمربع است، افزود: تلاش می‌شود سرانه فضای سبز شهرستان به 7.2 مترمربع برای هر نفر افزايش يابد تا با این رقم از نرم کشوری عقب نباشيم.

وی با اشاره به اولویت‌دار بودن پارک‌های محله‌ای تصریح کرد: تلاشمان بر این است همه فضاهای خالی محله‌ای را به فضای سبز با حداقل هزینه تبدیل کنیم تا علاوه بر کاهش نارضایتی‌های مردم، قدم با ارزشی را در راستای زیبایی و توسعه مبلمان شهری برداریم.

شهردار ارومیه همچنین نسبت به آسفالت یک میلیون مترمربع معابر خاکی در مناطق کمتر توسعه‌یافته تا پایان فصل کاری قول مساعد داد.

حضرت‌پور با اشاره به برگزاری جشن پايان آسفالت معابر خاکی در دهه فجر امسال، اظهار امیدواری کرد که پروژه‌های پل «قویون» و «ابوذر» به عنوان پروژه‌های در سالروز آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری برسند.

وی مشارکت را مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری دانست و گفت: با خروج از منیت،تفاهم و همدلی و با حاکم کردن فضای بسیجی و مشارکت در مدیریت شهری می‌توان به نقاط مثبتی دست یافت.

شهردار ارومیه با اشاره به اتمام این پروژه در 17 روز و ثبت رکورد جدیدی در عمران شهری تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم این همدلی با برخی سخنان حاشیه‌ای و سیاه‌سازی‌ها به هدر رود.

حضرت‌پور همچنین با تاکید بر لزوم افزایش خدمات در سطح شهر ادامه داد: هر خدمتی که به مردم شود و باعث رضایت قشر مستضعف و محروم باشد می‌تواند آینده مدیران و مسوولان را روشن کند و در غیر این صورت تنها شاهد بدنامی خود خواهیم بود.

وي مزین کردن عناوین پارک‌های شهری به نام شهدا را تنها جبران‌بخش بسیار کوچکی از خدمات آن بزرگواران برشمرد و افزود: با نام‌گذاری پارک خطی 8 شهریور ارومیه به نام سردار شهید«کریم بهرامی» این طرح متفاوت‌تر از سایر طرح‌های شهرداری مي‌شود.

به گزارش ايسنا،«سیدجواد محمودی»، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان این‌که راز ماندگاری شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وابستگی صرف آن‌ها به ولایت و خدمت به مردم بود، اظهار كرد: این امر باید سرلوحه خدمت‌رسانی همه مدیران شهری در سراسر کشور باشد.

وی با دعوت از همه مسوولان به الگوگیری از شهدا به خصوص شهید رجایی، ادامه داد: ساده زیستی، همراهی با مردم، پشتکار و ایثار و... علل اصلی ماندگاری نام و یاد شهدا به خصوص شهید رجایی در زمان کوتاه خدمتش در طول تاریخ ایران اسلامی بود که پیشرفت ایران و بر زبان‌ها افتادن این کشور در عرصه جهانی را سبب شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: اکنون به برکت قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی است همه اهداف شوم دشمنان به یاس و ناامیدی کشانده شده است و نمی‌توانند کاری انجام دهند.

***پايان پروژه‌های نیمه‌تمام شهر ارومیه سیاست اصلی شهرداری در سال‌جاری

براساس اين گزارش،«پرویز جلیلی» ريیس شورای اسلامی شهر ارومیه در آیین افتتاح پارک خطی 8 شهریور ارومیه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط BRT تا پایان امسال در ارومیه گفت: تلاش داریم شاهد بهره‌برداری از این خط در سال آینده باشیم.

وي گفت: نام این پارک به علت مصادف شدن با سومین روز شهادت سردار پاسدار «کریم بهرامی» و شماري از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه سقوط بالگرد در سردشت، به نام این شهید والا مقام نامگذاری شده است.

ريیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: تلاش می‌شود با پايان طرح‌های نیمه تمام پل قویون، پل ابوذر، طرح فرهنگسرای قرآن و عترت و آغاز عملیات اجرایی خطوط BRT تا پایان امسال، سال آینده شاهد تحولات مهم عمرانی در این شهرستان باشیم.

جليلي با اشاره به برنامه جدید شهرداری در راستای جذب سرمایه‌گذار تصریح کرد: به طور جدی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم تا از این طریق توانسته باشیم در جهت عمران و آبادانی شهر قدم‌های ارزنده‌ای برداریم.

وی در ادامه سخنانش با ارج نهادن به مقام والای شهادت و یاد شهیدانی چون رجایی و باهنر که در مدت کم خدمت، با رشادت و پشتکار خود موجب ماندگاری نام خود و این روز در تاریخ ایران اسلامی شدند، اظهار كرد: طرح پارک شهید بهرامی نیز به علت ارج نهادن و پاسداشت این شهید بزرگوار که 34 سال از عمر خود را صرف خدمت به میهن اسلامی کرده بود نامگذاری شد و امیدواریم این امر مقدمه‌ای بر ارتقای سطح خدمت‌رسانی در منطقه باشد.

ريیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار امیدواری کرد با توسعه مبلمان شهری، ایجاد کمربند سبز و توسعه فضاهای سبز، بتوانيم به خواسته دیرینه مردم شهرستان دست یابیم.

براساس اين گزارش،«ابراهیم صفری»معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به خلاصه‌ای از پروژه‌های افتتاح شده شهرداری ارومیه در هفته دولت امسال گفت: احداث معابر شهری، احداث و توسعه فضای سبز، پیاده‌روسازی معابر اصلی شهر، احداث پل‌های عابر پیاده جدول‌گذاری و آسفالت معابر، تهیه و نصب وسایل مبلمان شهری از این طرح‌هاست که با صرف هزینه‌ای بالغ بر 321 میلیارد ریال در هفته دولت امسال توسط مسوولان ارشد استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسيد.

به گفته‌ی وی، بخش عظیمی از اقدامات امسال شهرداری شامل ساماندهی مناطق محروم و آسفالت معابر شهری بوده است.

صفری در پایان به اقدامات مناسب در توسعه عمران شهری از ابتدای سال تاكنون اشاره و اظهار اميدواري كرد این روند تا پايان سال ادامه داشته تا شاهد افزایش زیبایی‌های شهری و ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.