فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران از تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم خبر داد.
علی مختاری در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با توجه به حذف کاشت چمن به دلیل مصرف بالای آب در شهر تهران، گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفته و حدودا از پنج سال پیش به طور پیوسته به مناطق 22 گانه نیز ابلاغ شده، کاهش کاشت چمن درفضای سبز سطح شهر است. 

وی افزود: در این دستورالعمل مناطق ملزم هستند که حتی چمنکاری‌های وسیع را که در سالهای گذشته ایجاد شده‌اند، به مرور با توسعه کاشت درخت، درختچه و دیگر گونه‌های گیاهی در داخل جمن کاریها محدود نمایند. 

مختاری با توجه به تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران تصریح کرد: اجرایی کردن مبحث بازچرخانی آب و استفاده از پسابها برای آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات سازمان است. 

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: این سازمان در تلاش است تا با تغییر الگوی گیاهان در فضای سبز شهری  بتواند گام موثری برای کاهش مصرف آب در شهر تهران بردارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.