فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


احداث موزه گیاه شناسی در آبیک
خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: پیشنهاد می کنیم هرباریوم و موزه گیاه شناسی در راستای جذب توریست برای شهر آبیک احداث شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، صدالدین علیپور در دیدار با فرماندار آبیک بیان کرد: تعامل و همراهی ادارات و ارگان های دولتی و خصوصی در حفظ محیط زیست از اهم برنام های دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های آبیک در خصوص ارائه برنامه اکولوژی صنعتی به عنوان شهر پایلوت در کشور، تجهیز، تکمیل و راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوای آبیک و احداث هرباریوم و موزه گیاه شناسی در راستای جذب توریسم را به عنوان برنامه های پیشنهادی است.

در ادامه فرماندار آبیک اظهار کرد: حضور مدیر کل محیط زیست استان و هیئت همراه را در آبیک به فال نیک گرفته و تعامل بیشتر در خصوص رفع معضلات محیط زیست منطقه آبیک در صنعت و پسماند را خواستار یم.

داداشی عنوان کرد: احداث و تکمیل ایستگاه سنجش آلودگی از واجبات در آبیک است و همکاری با محیط زیست  سرلوحه برنامه های فرمانداری آبیک قرار دارد.

همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قزوین، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری شكارچیان غیر مجاز در زیستگاه های حیات وحش قزوین خبر داد و گفت:  در پی گشت و کنترل و حراست از عرصه های طبیعی مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در منطقه الموت غربی و طارم سفلی طی دو عملیات مجزا  موفق به دستگیری چهار نفر متخلف شدندکه پس از بازرسی دو قبضه اسلحه شکاری قاچاق ودوقبضه اسلحه شکاری از متخلفین کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: پرونده متخلفان برای رسیدگی درمراجع قضایی در حال بررسی است.

علیپور ضمن هشدار به کسانی که  بدون اخذ مجوز به حوزه های استحفاظی محیط زیست استان وارد می شوند، اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان به طور شبانه روزی در حال گشت زنی و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با شدت و قاطعیت برخورد خواهند کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.