فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا-در آستانه سومين ماه از فصل پائيز ميوه دادن يک درخت گردوي 5 ساله در حياط منزلي در مشهد باعث تعجب ساکنان آن شد .
به گزارش خبرگزاري آريا ،در حاليکه يک طرف شاخه هاي اين درخت در حال برگ ريزان ا ست طرف ديگر آن در حال رويش مجدد برگ ، شکوفايي و به ثمر نشستن ميوه است .
همچنين در پديده اي مشابه در خيابان نوفل مشهد نيز شکوفه هاي کوچک سفيد رنگي بر شاخه هاي نيمه خشک يک درختچه آلبالو روييده است .
کارشناس ارشد کشاورزي خراسان رضوي گفت : اين درختان بعلت عوامل ناشناخته فيزيکي و شيميايي از خواب زمستاني بيدار شده اند که در اصطلاح به آن quotation mark شکستن خواب درخت quotation mark مي گويند .
عليرضا بندار افزود : در صورتي که اکثر درختان در خزان هستند اين دو درخت برگ ، گل و حتي ميوه نيز داده اند .
وي گفت : تا کنون محققان نتوانسته اند به روشهاي علمي پاسخي براي علت به وقوع پيوستن اين چنين رويدادهاي طبيعي در درختان آنهم در فصول سرد سال داشته باشند .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.