فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

وزير جهاد کشاورزي طي نامه‌اي به روساي سازمان جهاد کشاورزي استان‌ها، خواستار جذب به موقع کود براي کشت محصولات پاييزه و توصيه مصرف بهينه به کشاورزان از طريق کارگزاران و شرکت خدمات حمايتي کشاورزي شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي،در اين نامه آمده است:

مصرف بهينه کود نقش بسزايي در افزايش عملکرد کمي و ارتقاي کيفي محصولات توليدي و ايجاد سازگاري و مقاومت محصولات نسبت به تغييرات عوامل جدي دارد. با توجه به وضعيت خاک‌هاي تحت کشت کشور و کمبود برخي از عناصر ضروري و مورد نياز رشد گياه، مصرف مقدار کافي، به موقع و با تنوع مناسب کود براي افزايش عملکرد کمي و کيفي محصولات مورد تاکيد است و به لحاظ اهميت موضوع، مقدار کافي کود براي کشت محصولات پاييزه تامين و تدارک ديده شده است و انتظار مي‌رود دست‌اندرکاران امر توليد در استان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز خدمات براي جذب و توصيه مصرف بهينه آن از هيچ تلاشي دريغ نورزند. 
لذا با قيد فوريت، ضمن تشکيل جلسه با کليه مديران ذي‌ربط استان، شهرستان و مراکز خدمات کشاورزي و شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان و تبيين اهميت موضوع تامين، عرضه و مصرف به موقع و مقدار کافي کود، مقتضي است مراکز خدمات جهاد کشاورزي ليست کاملي از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزي به همراه مقدار کودهاي شيميايي مورد نياز در مقطع کشت پاييزه را وفق دستورالعمل‌هاي موسسه تحقيقات خاک و آب در هر منطقه به صورت يکجا و کامل تهيه نموده و به کارگزاران و شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان ابلاغ کنند. 
بدين ترتيب کشاورزان هر منطقه بدون مراجعات مکرر به مراکز خدمات و صرفا با مراجعه مستقيم به کارگزاران نسبت به دريافت سهميه خود اقدام خواهند نمود. کارگزاران نيز براساس رسيدهاي ماخوذه از کشاورزان در پايان فصل کشت با مراکز خدمات جهادکشاورزي و شرکت خدمات حمايتي استان تسويه حساب مي‌کنند.
 
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.