فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه با ایجاد هر گلخانه می توانیم 25 شغل ایجاد کنیم، افزود: در ایران سرانه مصرف گل و گیاه در طول یکسال 10 شاخه است در صورتی که در جهان این سرانه بیش از 150 شاخه است.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی با تاکید بر اینکه با برپایی نمایشگاه فصلی گل و گیاه می توانیم وضعیت فضای سبز شهر تهران را نیز ارتقاء دهیم، افزود: در سال های گذشته تعامل بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است. موضوع فضای سبز بحث مهمی است و طبق نظر کارشناسان فضای سبز باعث می شود شهروندان به پیاده روی علاقمندتر شوند. از سوی دیگر نیز فضای خشن و نازیبای شهر را نیز از بین خواهد برد و زیبایی بصری به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به اینکه گل و گیاه در روح و جسم انسان اثرگذار است، خاطرنشان کرد: صنعت گل وگیاه در بحث گردشگری هم حائز اهمیت است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه از 14 اقلیم شناخته شده در دنیا و 12 اقلیم درکشور ما وجود دارد، اظهار کرد: ایران جزو 15کشور تولید کننده گل و اولین کشوری است که بیش از 1800 تنوع گل و گیاه درآن وجود دارد. این درحالی است که رتبه 17 در تولید گل و متاسفانه رتبه 107 در صادرات گل و گیاه را داریم.

وی با بیان اینکه هر یک هکتار گلخانه 25 شغل ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: مصرف سرانه گل در کشور ما در طول یک سال ده شاخه و درکشور هلند بیش از 150 گل است.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرتهران نیز در این مراسم از بهره برداری نمایشگاه دائمی گل وگیاه در جنوب شرق تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بنابر طرح تفصیلی، سرانه فضای سبز برون شهری پایتخت به 48 هزار هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون 12نمایشگاه بین المللی در این خصوص برگزار شده است، اظهار کرد: از نظر تنوع گونه های گیاهی گام های موثری برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرتهران با بیان اینکه حدود 450 تولیدکننده درخواست حضور در نمایشگاه را داشته‌اند، اما به دلیل کمبود جا فقط توانستیم پذیرای 200 تولیدکننده باشیم، تصریح کرد: صنعت گل و گیاه بخش بزرگی از اشتغال را در بر می گیرد و باید در این خصوص برنامه‌های جامعی در دستور کار قرار گیرد.

مختاری با اعلام خبر بهره برداری از نمایشگاه دائمی گل و گیاه در جنوب شرق پایتخت گفت: به زودی این نمایشگاه برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان به صورت دائمی برپا خواهد شد .

مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهر تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز پایتخت 15.5 مترمربع است که باید این میزان نیز افزایش پیدا کند، اظهارکرد: این درحالی است که دربخش برون شهری میزان سرانه فضای سبز به 36 هزار مترمربع در جنگل کاری رسیده است.

در ادامه این مراسم، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه گل خشونت شهر را از بین می برد، گفت: گل شهر رابه لطافتی دعوت می کند که ضرورت خانواده است.

وی با بیان اینکه شایسته و ضروری است به اعضای خانه گل هدیه کنیم، اظهارکرد: گل باعث می شود بسیاری از مسائل و مشکلات که در زندگی شهری وجود دارد، از بین برود.

حقانی: در طرح تفصیلی شهر تهران سرانه فضای سبزبه 48 هزار هکتارخواهد رسید

حقانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عالی ترین و بهترین تجلی قدرت الهی گل است، گفت: گل از دل خاک بیرون می آید و هیچ نقاشی نمی تواند این تجلی خدا را طراحی کند.

وی با بیان اینکه از سال68 که وارد شهرداری تهران شدم تنها 13 نفر مسئول سازمان پارکها فضای سبز شهرداری تهران بودند، اظهار کرد: این درحالی است که درسال 82 تعداد این افراد به 750 نفر سازمان و900 نفر در شرکت های پیمانکاری رسید. این نشان دهنده این موضوع است که نیروهای متخصص به عنوان اصلی ترین عامل توسعه پایدار شهری محسوب می شوند.

حقانی درخصوص اینکه مجموعه مدیریت شهری فعالیت های زیادی را بعد از انقلاب اسلامی انجام داده است، اشاره کرد: قبل ازانقلاب تنها سه پارک جنگلی چیتگر، لویزان و سرخه حصار درتهران وجود داشت که حدود 4 هزار و 500 هکتارازفضای سبز تهران را به خود اختصاص می داد؛ اما درحال حاضر این میزان به 36 هزار هکتار فضای سبز درحاشیه شهر تهران رسیده است که براساس طرح تفصیلی سرانه فضای سبز بخش برون شهری به 48 هزار هکتارخواهد رسید.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه درشورا این انتظار را داریم که آنچه راکه می توانیم توسعه دهیم را توسعه داده و مابقی را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: باغات شهر تهران و دامنه جنوبی البرز نعمت های الهی هستند که ازگذشته به ماسپرده شده اند و بایدسالم و دست نخورده آنها را به آیندگان بسپاریم .

طلایی: نمایشگاه قبل روزانه 400هزار بازدید کننده داشت

مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه هرکسی که درجامعه برای طبیعت و محیط زیست ارزش قائل است باید به او توجه شود، تصریح کرد: محیط زیست بزرگترین نعمت خداوند است.

وی با بیان اینکه درنمایشگاه گل و گیاه گذشته طی پنج روز دو میلیون نفر بازدید کننده از این نمایشگاه دیدن کردند، اظهارکرد: این امر نشان دهنده این است که شهروندان به گل و گیاه علاقه داشته و جامعه نیازمند توجه بیشتری در این زمینه است.

طلایی با بیان اینکه امروزه درصد بیماری های روحی و روانی نسبت به بیماری های جسمی بالاتر است، اضافه کرد: به همین منظور باید بودجه و ردیف مستقلی برای این مبحث در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه درشورای شهر برای بام های سبز و دیوارهای سبز در شهر مصوبه‌ای درنظرگرفته شد، گفت: این بدان معنی نیست که انتظار داشته باشیم این طرح یک شبه انجام پذیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد آکواریوم شهر تهران که قرار بود چندی پیش احداث شود، افزود: این آکواریوم قرار بود درسطح منطقه و خاورمیانه منحصربه فرد باشد و امیدواریم این طرح به زودی عملیاتی شود .

طلایی با پرداختن به نمایشگاه دائمی گل و گیاه که در جنوب شرق تهران مورد بهره برداری قرار می گیرد، اضافه کرد: از نظرمن باید چنین نمایشگاهی در چهار پهنه شهر تهران احداث شود .

وی با بیان اینکه درشهر تهران بحث خدمات شهری بالای 70 درصد از خدمات را در پایتخت شامل می شود، ادامه داد: به همین منظور می توان در سند چشم انداز شهر تهران و در ایجاد اشتغال ، توسعه و نگهداری گل را نیز مدنظر قرار دهیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.