فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

مدیر عامل سازمان پارکها وفضای سبز شهر تهران از کاشت هزار اصله درخت چنار در دو طرف خیابان ولیعصر (عج) و افزایش مراکز آموزشی گل و گیاه از 75 مرکز به 123 مرکز خبر داد.
به گزارش  خبنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،علی محمد مختاری در نشست خبری ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی که صبح امروز در جمع خبرنگاران برگزار شد ،گفت: نمایشگاه  فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی از تاریخ 28 مهر ماه تا 2 آبان هر روزاز ساعت 10 صبح تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی بوستان گفتگو برگزار می ‌شود که در آن بیش از 200 تولید کننده داخلی گل و گیاه در زمینه تولیدات گل و گیاه و تجهیزات وابسته با اهداف ترویج فرهنگ پروری و جلب مشارکت‌های مردمی در افزایش سرانه فضای سبز حضور دارند.

وی تصریح کرد: بیش از 300 تا 400 تولید کننده برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند که به علت نداشتن گنجایش تنها پذیرای 200 شرکت تولیدکننده داخلی هستیم.

مختاری با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در کنار این نمایشگاه در کلاس های آموزشی گل و گیاه شرکت کنند، عنوان کرد:این نمایشگاه فرصت مناسبی در جهت ارتقای ظرفیت های تولیدی و توسعه گل و گیاه و پشتیبانی از تولید کنندگان داخلی است.

وی افزود: در کشور ما بیش از 4000 تنوع گونه‌های گیاهی است که می‌تواند در صادرات نقش مهمی را ایفا و از تولید کنندگان حمایت کند و همچنین لازم است در زمینه بسته بندی وحمل ونقل برای حضور به موقع دربازارهای جهانی از صادرات گل و گیاه حمایت شود.

وی با بیان اینکه از شرکت کنندگان هیچ گونه‌ای وجهی دریافت نشده ، اظهار داشت: آنها به صورت رایگان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد:سالانه در این نمایشگاه‌ها بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده حضور دارندکه نمایشگاه گل و گیاه که بعد از نمایشگاه کتاب دومین مرتبه را از نظر بازدید به خود اختصاص داده که این بیانگر اهمیت مردم به گل و گیاه است .

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌ گل‌ها و گیاهان آپارتمانی، گل‌های شاخه بریده،ادوات باغبانی نمایش داده می‌‌شوند، یادآور شد:همچنین با افتتاح این نمایشگاه کاروان‌هایی از گل وگیاه درسطح خیابان‌های شهر تهران به حرکت در می‌آید تا نمونه‌ای از گل‌های نمایشگاه را به نمایش بگذارند.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران خاطرنشان کرد:امسال به دستور شهردار تهران برنامه‌های بسیاری را در دست اجرا داریم که از جمله آنها ساماندهی خیابان ولیعصر و کاشت درختان گونه چنار با بن بالا 15 تا 20 سال در دو طرف مسیر خیابان ولیعصر (عج) است.

*افزایش مراکز آموزشی گل و گیاه

مختاری افزود :در حال حاضر در سطح شهر 75 مرکز مشاوره گل  وگیاه وجود دارد که با توجه استقبال خوب شهروندان قصد داریم به دستور شهردار آنها را به 123 کلینیک افزایش دهیم یعنی درهرناحیه یک مرکز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما در بوستان‌های شهر مزرعه‌های نمونه‌ای بین 30 تا 40 متر ساخته و آن‌ها را به عنوان مزارع خصوصی دراختیار شهروندان گذاشته‌ایم.

*برای آبیاری از آب غیر شرب استفاده می‌کنیم


مختاری تصریح کرد:درشهر تهران 300 مخزن ذخیره آب با گنجایش 555 هزار متر مکعب ایجاد کرده‌ایم تا نزولات آسمانی را درآن ذخیره کرده تا درمواقع نیاز از آن استفاده کنیم و همچنین ساخت 100 منبع جدید هم امسال در دستور کار داریم اما برای آبیاری فضای سبز نیز 100 درصد از آب غیر شرب استفاده می‌کنیم و برای آبیاری درختان هم مشکلی باکمبود آب نداریم.

وی افزود:درحال حاضر برای آبیاری فضای سبزشهر از 155 قنوات استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال خزان زودرس نداشته و توانستیم از آن جلوگیری کنیم ،گفت:از دی ماه تا اواخر بهمن ماه برای کاشت اصله درختان اقدام می‌کنیم.

مختاری اعلام کرد: ضوابط اجرایی طرح تفضیلی درباره خیابان ولیعصر از سوی معاونت شهری شهرسازی‌ و شهرداری مناطق یک و سه و 11 و 6 که در مسیر خیابان‌ها ولیعصر (عج)قرار دارند ابلاغ شده و به منظور آزاد سازی فضا برای تردد و تجمع عابر پیاده و همچنین حفظ حریم درختان و کاهش صدمه به آنها عقب نشینی توده ساختمان‌ها که عمق 3 متر الزامی شده است.

*درختان تهران شناسنامه دار می‌شوند

وی با بیان اینکه درختان خیابان‌های اصلی شهر تهران شناسنامه دار می‌شوند، عنوان کرد:در حاضر این اقدام شروع شده و اولین خیایان شهر  هم خیابان ولیعصر (عج) است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های در دست اجرای این سازمان اظهار کرد: اجرای طرح جامع نظام راهبردی توسعه وساماندهی فضای سبز شهر تهران، اجرای طرح جامع و تکمیل آب خام، اجرای طرح جامع احیاء وقنوات و ساماندهی قنوات شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مختاری خاطر نشان کرد: تا پایان سال احداث 52 بوستان محله ای، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، احداث بوستان دوستار کودک درمنطقه 18، بوستان باغ بهشت و دانش و طبیعت،‌ایرانیان درمنطقه 19 به مساحت 90 هکتار، احداث بوستان گلها، بوستان فناوران درمنطقه 15، دوهزار هکتار جنگل‌ کاری هزار هکتار تکمیل وساماندهی کمربند سبز وهزار هکتار هم توسعه فضای سبز ساماندهی درختان کهن سال باقدمت بالا، احداث وبازسازی پارکهای قدیمی و مناسب سازی بوستان‌ها برای جانبازان و معلولین را به دستور شهردار تهران نصب چراغ‌های LED و سیستم‌های خورشیدی سولار را جهت صرفه‌جویی در دستور کار قرار داده‌ایم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.