فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یک کارشناس تغذیه خاک اظهار کرد: کمبود آهن یکی از مهم‏ترین و عمومی‏‌ترین کمبود تغذیه‌ای خاک در جهان است.

"مهدی بابااکبری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه زنجان، گفت: معضل زردبرگی ناشی از آهک، بخش وسیعی از کشور را فرا گرفته که علت اصلی آن کمبود آهن در گیاه است.

این کارشناس افزود: آهن در خاک از طریق انتشار و حرکت توده‎ای منتقل می‌شود و زمانی که وارد ریزوسفر گیاهی می‌شود فرم آهن فروس را می‎گیرد و احیا و جذب ریشه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آهن نقش تأثیرگذاری در گیاهان دارد. آهن عمدتاً در خاک‎های غیرآهکی و سبک دیده می‌شود. باید عنوان‌ کرد جذب آهن در گیاه جذب فعال بوده و نیازمند انرژی است.

بابااکبری در رابطه با مدیریت آهن در مزارع، گفت: پیشگیری همواره بهتر از درمان است. در این مورد بهتر است قبل از اینکه گیاه دچار کمبود شود، خاک را از آهن غنی کرد.

وی ادامه داد: از روش‎های بهبود آهن در گیاه می‌توان به کاشت گیاهان مقاوم به کمبود آهن، عدم مصرف آب‎های سنگین و افزودن مواد آلی و کود سبز به خاک، یا حتی افزودن اسیدسولفوریک تزریقی به تنه درختان نام برد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.