فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

برج مسکونی Clearpoint در نزدیکی شهر کلمبوی سریلانکا، بزرگترین باغ عمودی مسکونی جهان محسوب می‌شود.


به گزارش "باغدار نيوز" به "نقل از خبر آنلاين"، مراحل ساخت اين برج 46 طبقه از سال گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2016 به بهره‌برداری برسد. این برج مسکوني با ارتفاع 186 متر، از 164 آپارتمان به مساحت 213 متر مربع تشکيل شده، و هر آپارتمان دارای بالکني اختصاصی با پوشش گیاهی مناسب است.

اصلی‌ترین ویژگی بزرگترین باغ عمودی جهان، نمای پوشیده از گیاه آن است که علاوه بر ایجاد سایه مناسب، با جذب آلاینده‌های هوا از جمله دی‌اکسید کربن، به تصفیه هوا کمک کرده و صداهای اضافی محیط را جذب می‌کند. آبیاری گیاهان در اين برج بصورت کاملا خودکار و توسط سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود. آب مورد نیاز نیز از طریق آب باران، تصفیه آب ظرفشویی و حمام منازل تأمین می‌شود که مصرف آب را تا 45 درصد کاهش می‌دهد.


پوشش گیاهی روی نمای خارجی ساختمان، مانع از نفوذ نور اضافی خورشید از طریق پنجره‌ها به داخل محیط خانه شده و نیاز به استفاده از سیستم خنک‌کننده و در نتیجه هزینه‌های برق مصرفی را کاهش می‌دهد. همچنين، پنل‌های خورشیدی که بر روی سقف برج مسکونی تعبیه می‌شوند، برق مورد نیاز برای سیستم­ روشنایی راهروها، آسانسور و سیستم تصفیه فاضلاب برج را تأمین می‌کنند.

ساخت برج Clearpoint که مشرف به رودخانه Diyawanna است فرصت منحصر به فردي را به بخشی از جامعه متمول سریلانکا مي­بخشد که زندگی مجلل خود را در راستاي کمک به حفظ محیط زیست و توسعه سازگار با آن تجربه کنند. "باغدار" شما را به ديدن تصاوير زيباي بلندترين باغ عمودي جهان دعوت مي­کند.


 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.