فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

علی محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر کرد ، با اشاره به شناسایی 8 هزار و 500 گونه گیاهی در کشور، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 350 گونه در چهارمحال و بختیاری است که 350 گونه آن دارویی است و 24 گونه فقط مختص به چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: کرفس کوهی، سقز، کتیرا و گزانگبین از مهم‌ترین و باارزش‌ترین گونه‌های گیاهی این استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به ظرفیت‌ بالای چهارمحال و بختیاری در تولید گیاهان دارویی، این استان امسال در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی کشور شرکت می‌کند.

محمدی افزود: این نمایشگاه با 387 غرفه از تاریخ 7 لغایت 10 مهر ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه 300 غرفه در این نمایشگاه مربوط به شرکت‌های خصوصی و 87 غرفه مربوط به سازمان‌های دولتی است، خاطرنشان کرد: تنها 7 استان کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که چهارمحال و بختیاری یکی از آن‌ها است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این نمایشگاه یک غرفه برای معرفی و عرضه توانمندی‌های استان در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی در نظر گرفته شده است که بهترین تولیدات دارویی استان در آن عرضه می‌شود.

محمدی گفت: در این نمایشگاه از تمامی توانمندی‌های بخش خصوصی مانند شرکت‌ها‌ و تعاونی‌های زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و نیز توانمندی‌های بخش دولتی شامل مراکز تحقیقاتی، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه کسب بازار ملی برای معرفی و فروش فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 25 درصد تولیدات دارویی جهان را گیاهان دارویی تشکیل می‌دهد، گفت: این میزان در کشور چین 90 درصد و در ایران 17 درصد است و کشور ما هنوز فرصت رشد در این زمینه دارد.

محمدی افزود: صادرات گیاهان دارویی در کشور با احتساب زعفران، سالانه 700 میلیون دلار است که این میزان 4 درصد از صادرات کلی کشور است و امید است با برگزاری این نمایشگاه‌ها این سهم به 20 درصد پیش‌بینی شده در اهداف 25 ساله کشور برسد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.