فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فرآورده‌های خوراکی مورد در درمان عفونت‌های ادراری، مشکلات هضم، برونشیت، سینوزیت و سرفه‌های خشک مۆثرند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،افزود: قسمت‌های مورد استفاده خوراکی و دارویی مورد میوه، گل، گال و برگ آن است.

وی میوه مورد را در برطرف شدن نفخ تاثیرگذار دانست و تشریح کرد: میوه مورد دارای خاصیت ضد نفخ بوده و در درمان اسهال، اسهال خونی، بواسیر، زخم‌های داخلی و روماتیسم مۆثر است

نقشی ادامه داد: فرآورده‌های تقویت موی این گیاه باید به صورت موضعی مصرف شوند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ترکیبات روغنی موجود در مورد گفت و یادآور شد: دانه‌های موجود در میوه حاوی ترکیبات روغنی از جمله اسیدهای چرب اولئیک، لینولئیک و پالمیتیک هستند.

 وی اظهار داشت: اسانس مورد در محصولات بهداشتی، مانند صابون و شامپو و فرآورده‌های پوستی، از جمله پماد و کرم و در عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقشی ضمن بازگو نمودن توصیه برای بهره گیری از مورد و برطرف شدن سینوزیت تاکید کرد:  مصرف دَم کرده یک گرم برگ مورد را برای بهبود سرفه و سینوزیت تاثیرگذار می دانند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.