فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

 از شنیدن اسم کدو تنبل چه احساسی پیدا می کنید؟ آیا شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که گمان می کنند تنها کدو تنبل جنبه تزئینی دارد؟ پاسخ مثبت شما به این سؤالات چندان غیرقابل پیش بینی و دور از ذهن نیست، زیرا اکثر مردم از خواص بی نظیر و بی انتها کدو تنبل بی اطلاع هستند.


به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از medicalnewstoday، کدو تنبل ماده غذایی است سرشار از ویتامین و مواد معدنی که در عین حال کلسترول پایینی هم دارد. به گفته متخصصان تغذیه مصرف روزانه یک فنجان کدو تنبل پخته، نیاز 100 درصدی بدن شما به ویتامین A، را تأمین می کند. علاوه بر این کدوتنبل حاوی 20 درصد ویتامین C، 10 درصد ویتامین E، مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، منیزیم و فسفر است.


علاوه بر این کدوتنبل منبع غنی است از بتا کاراتونین، یک نوع آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ وجود دارد و در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، خوراکی های حاوی بتاکاراتونین علاوه بر اینکه خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات تنفسی و بیماری های قلبی ها را کاهش می دهند از پیری زودرس نیز جلوگیری می کنند.


اما خواص کدو تنبل به همین جا ختم نمی شود، همان طور که می دانیم یکی از دلایل ابتلا به فشار خون مصرف بیش از اندازه سدیم است. اما پتاسیم موجود در کدو تنبل باعث می شود سطح سدیم در بدن کاهش پیدا کند، در نتیجه احتمال ابتلا فرد به بیماری هم چون فشار خون بسیار کم می گردد. به علاوه پتاسیم احتمال سکته های مغزی و سنگ کلیه را کاهش می دهد و مواد معدنی لازم برای سلامت ها استخوان ها را حفظ می کند. هم چنین کدوتنبل به دلیل داشتن ویتامین C، ویتامین E و بتاکاراتونین در حفظ سلامتی چشم ها و جلوگیری از پیر شدن آنها نقش بسیار مهمی ایفا می کند.


پس فراموش نکنید، کدوتنبل یک میوه بی خاصیت جهت استفاده برا تزئین و شمع روشن کردن نیست، بلکه این خوراکی به ظاهر بد طعم می تواند شما را از بسیاری بیماری ها دور نگه دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.