فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

تهران - ایرنا -گل در طبیعت کاربرد خاص خود را دارد، اما نزد انسان ها بعضی از گل ها به نماد عشق و سیاست تبدیل شده اند. گل میخک نماد عشق و سیاست است درایران هم گل لاله رنگ و بوی دیگری دارد.



به گزارش ایرنا از دویچه وله، در این میان گل میخک که تا 600 نوع آن در نیمکره شمالی شناخته شده، تنها گلی است که هم نماد عشق است و هم نماد سیاست.

میخک گل ملی سه کشور اسپانیا، موناکو و اسلوانی و همچنین نماد جزایر دریای بالئار (مایورکا، منورکا، ایبیزا، فورمنترا و کابرا) نیز است.

میخک سفید در قرن پانزدهم میلادی و در اروپا به نمادی برای عشق و ازدواج تبدیل شد.

میخک قرمز در دوران انقلاب فرانسه در سال 1789 به نماد مقاومت اعیان و اشرافی تبدیل شد که با گیوتین گردن زده شدند.

طبق یکی از رسوم دیرین، دانشجویان دانشگاه آکسفورد، در اولین امتحان روی لباس خود گل میخک سفید قرار می دهند. در امتحانات بعدی میخک صورتی و در امتحان آخر از میخک سرخ استفاده می کنند.

در روز اول ماه مه، روز جهانی کارگران از نماد گل میخک استفاده می شود. برخلاف گل میخک که نماد سیاسی و عشق بوده است، گل رز قرمز نماد سنتی عشق و محبت بوده است. رز قرمز همواره نماد زیبایی و کمال بوده است.

رز از نظر کثرت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی مقام نخست را در میان همه گل ها دارد و در کشورهای، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ و بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده است.

گل لاله به گل های پیازداری گفته می شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن سانان و از تیره سوسنیان است که در حدود 100 تا 150 گونه دارد.

لاله گل ملی کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک به شمار می رود.

در طول تاریخ ایران گرچه لاله هرگز ارزش تجارتی شایانی پیدا نکرد، اما در مینیاتور، نقش قالی،ترانه ها و اشعار ایرانی همواره مورد تحسین و توجه قرار داشته است. لاله در ایران نماد ˈشهادتˈ هم است .

گل ارکیده نماد عشق، زیبایی ،خرد ورزی و در چین نشانگر خلوص و بیگناهی کودکان است. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya) بیانگر جذابیت بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.