فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱         
  

 ' دارچین' یکی از ادویه های معطر و پرطرفدار است که کاربرد زیادی در آشپزی و شیرینی پزی دارد. اما در کنار عطر و بوی بی نظیر خواص درمانی متعددی نیز دارد. به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی و محرک بودن برای بسیاری از ناراحتی های روزمره مفید است.

مقابله با سرماخوردگی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ دارچین می تواند بدن را در موارد ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا گرم کند. با بروز نخستین علائم این بیماری ها، روی دارچین حساب ویژه ای باز کنید تا از بدن در برابر عفونت ها محافظت نمایید. البته برای تاثیر بهتر، دارچین را همراه با زنجبیل مصرف کنید. اما چه مقدار باید مصرف کرد؟
در صورت تمایل به استفاده از دمنوش، 2 تا 3 تکه چوب دارچین یا یک قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب گرم دم کنید. برای طعم بهتر می توانید مقداری عسل یا شکر با توجه به ذائقه خود بیافزایید. یک فنجان دو تا سه بار در روز مفید است.
پوست دارچین حاوی روغنی است که خواص ضدویروسی دارد. چند قطره از این روغن را می توان آب گرم ریخت و سر را بخور داد. همچنین می توان چند قطره در دستگاه بخور ریخت تا بخار حاصل مانع از پرخونی مجاری تنفسی شود.
کمک به هضم بهتر غذا
دارچین به خاطر عطر فرح بخش، غدد بزاقی و مخاط گوارشی را تحریک کرده و هضم غذا را تسهیل می کند. خواص ضد اسپاسم دارچین این امکان را می دهد تا اسپاسم های دردناک معده و روده را تسکین دهد و ماده خوبی برای مقابله با سوءهاضمه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ باشد. دارچین همچنین دفع گازهای معده و احساس نفخ را نیز بهبود می دهد.
علاوه بر مصرف دمنوش، می توانید روغن دارچین را با کمی روغن گیاهی رقیق کرده و شکم را ماساژ دهید و یا یک تا دو قطره روغن آن را در یک قاشق عسل رقیق کرده و حداکثر 2 تا 3 بار در روز مصرف نمایید.
تسکین دردهای عضلانی
روغن دارچین برای بهبود دردهای ماهیچه ای مؤثر است. این ادویه در ترکیب محصولاتی که برای تسکین عضلات تهیه می شود کاربرد دارد. چند قطره از روغن دارچین را با روغن گیاهی رقیق کرده و موضع دردناک را ماساژ دهید.
دیگر فواید دارچین بر سلامتی
- کنترل قند خون در موارد ابتلا به دیابت
- بهبود ناراحتی ها و تحلیل لثه و برطرف کننده بوی بد دهان به وسیله شستشو دهان
- تسکین جای نیش حشرات به شکل روغن رقیق شده با روغن گیاهی
- کاهش استرس و آرام شدن حالات عصبی توسط استنشاق روغن
احتیاط ها و موارد منع مصرف
- در صورت مصرف بیش از حد، دارچین می تواند مسمومیت زا باشد و تحریکات گوارشی را در پی داشته باشد.
- کاربرد دارویی دارچین در دوران بارداری منع مصرف دارد.
- روغن دارچین برای کودکان زیر شش سال مطلقا ممنوع است.
- روغن دارچین برای پوست بسیار زننده است. برای جلوگیری از هر آسیب و تحریکی باید با کمی روغن گیاهی رقیق شود.
- قبل از مصرف خوراکی روغن دارچین بهتر است با پزشک مشورت شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.