فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مسئول گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی استان با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی بر گیاهان دارویی استان، اظهارکرد: امسال 80 درصد گیاهان دارویی استان، رویش مجدد نداشته‌اند.

علی میر‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه یزد، گفت: گیاهان دارویی یزد مشتمل بر 275 گونه هستند و با وجود در حال انقراض بودن برخی از این گونه‌ها، اما خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از این گونه‎ها منقرض نشده‎اند.

وی تأثیر منفی خشکسالی‎های استان بر تولید گیاهان دارویی را تقریباً 80 درصد دانست و تصریح‌کرد: این روند به شکلی بود که امسال 80 درصد گیاهان دارویی استان، رویش مجدد نداشته‌اند.

مسئول گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی یزد با اشاره به همراهی رشد گیاهان دارویی با گیاهان مرتعی در برخی نواحی استان، چرای مفرط و بی‌رویه دام و در بعضی قسمت‌ها نیز برداشت‌های غیراصولی مردم را از چالش‌های تهدیدکننده گیاهان دارویی در استان خواند.

میرحسینی با اشاره به مزرعه 40 هکتاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان در منطقه گردفرامزر شاهدیه، از اقدامات این مرکز در رابطه با نحوه کشت، داشت، برداشت و آبیاری 275 گونه گیاهان دارویی استان در این مزرعه خبرداد و گفت: این اطلاعات حتی در رابطه با مسائل اقتصادی این گونه‎ها در این مرکز گردآوری شده و با مراجعه متقاضیان در اختیار آنها قرار می‎گیرد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.